Cum sa (nu) pierzi o vanzare sau mai multe
vanzari black fridaydiscrepante romaniamentalitate romaniaeuro romania
Guvernatorul Mugur Isarescu si alti oficiali romani sau straini, precum si ochii nostri liberi au 100% dreptate cand observa dezvoltarea inegala a Romaniei.
Dincolo de infrastructura rutiera si de cea feroviara (si de investitiile pe care le-ar aduce acestea) care nu unesc strans provinciile istorice, in primul rand, este vorba despre o discrepanta uriasa de mentalitate.
In acest an, la vremea coacerii cireselor, intr-o tot mai bine amenajata piata agro-alimentara (iata ca se poate!), dintr-un oras aflat la vreo suta de kilometri de Bucuresti, tarabele gemeau de legume si fructe.
Unde mai pui ca aproape toate preturile erau la jumatate, in comparatie cu pietele din Bucuresti, capitala Romaniei, cea despre care finantistii si economistii spun ca poate intra, maine, in zona euro…
Cine vine din intaia urbe a tarii se crede tot la el acasa, asa ca da sa-si aleaga ciresele. Numai ca duduia de le vinde il aduce cu picioarele pe pamantul de la numai 100 de kilometri distanta de mareata capitala:
- Da’ un’ ti crezi? In copac? Cine-o mai pominit asa ceva: sa aleaga musteriul! - se indigneaza ea, trantind la loc in gramada ciresele care apucasera sa vada fundul pungii clientului.
Revenind in noiembrie 2018, luna aceasta, unele magazine din Bucuresti au facut reduceri de Black Friday pret de mai multe saptamani sau de un weekend, unele numai pe 17 noiembrie, altele numai pe 23 noiembrie.
Si in orasul lu’ Bucur, se pot rata vanzari, exact ca in piata sus-pomenita.
Din fericire, in capitala, sunt tot mai rari vanzatorii care nu au deprins metoda luntre-punte pentru a le face pe plac clientilor, insa, se mai intampla ca, luati de valul vanzarilor, managerii lor sa uite de confortul (minim, desigur; la noi, sofisticarelile sunt numai la nivel verbal) cumparatorului.
Cum sa injumatatesti imediat o coada care ti-a umplut, la propriu, magazinul de vreo 300-350 de metri patrati?
Cum sa faci ca respectiva coada sa nu-i descurajeze pe musteriii care abia daca mai au loc de ea sa vada ce anume ar vrea sa cumpere?
Cum sa ii faci sa nu renunte pe cei ametiti deja, in serpuitorul rand si aproape sufocati pentru ca niciun geam nu se poate deschide, iar "climatizarea" (daca o fi fost pornita) era ca si inexistenta?
Si, in fine, cum sa nu cocosezi doi vanzatori (si o singura casa de marcat) care, dupa numai doua ore de la deschidere, facusera scurta la maini de cate taste batusera si de cate produse ambalasera?
Foarte simplu! Aducandu-ti aminte ca, la doi pasi, la propriu (!), vis-a-vis de locul asta, mai ai un magazin, si el cu preturi de Black Friday, si unde nu este atata mare de oameni, iar vanzatorii sunt proaspeti precum noua colectie pentru ca marfurile de acolo nu au starnit un interes la fel de mare ca acelea din prima locatie...
Ti-e teama ca nu vor mai plati? Pe langa faptul ca multi sunt clienti fideli, cei "relocati" din magazinul arhiplin puteau fi... dirijati in cel de-al doilea de catre unul dintre asistentii de vanzari.
"Detasarea" lui temporara, trei metri mai incolo, ar fi facut un lucru esential: loc, pentru alti cumparatori, platitori, care ar fi plecat multumiti nu numai de reducerile importante, ci si de felul in care au fost tratati...
Foto: pexels.com