Cum isi pot creste comerciantii veniturile
crestere vanzaricomercianicadouri sarbatori
Un studiu comandat de MasterCard pe tema obiceiurilor consumatorilor privind cheltuielile de Sarbatori arata ca vanzatorii care vor sa-si mareasca veniturile in 2015 ar trebui sa-si extinda optiunile de personalizare puse la dispozitia consumatorilor, permitandu-le acestora sa ofere daruri cu o nota distinctiva, in special in perioadele in care se fac multe cadouri.
Conform studiului, consumatorii prefera sa ofere si sa primeasca din partea celor dragi cadouri personalizate (46%) si cadouri cu o semnificatie personala (44%).
Studiul, realizat la nivel european pe un esantion de peste 15.000 de consumatori din 17 tari, evidentiaza perceptiile asupra obiceiului de a oferi cadouri intre un climat de consumerism si presiunea cauzata de lipsa timpului.
Rezultatele pot reflecta si presiunile economice continue din Europa, pe care oamenii le resimt direct si personal.
Studiul subliniaza ca, in aceasta perioada, grija conteaza cel mai mult pentru consumatori: a intelege ceea ce oamenii isi doresc cu
adevarat (87%) si a fi inspirat (86%) se afla in topul prioritatilor, cand vine vorba de a oferi cadouri.
Rezultatele au aratat ca varsta conteaza in obiceiul europenilor de a oferi cadouri. Consumatorii cu varsta de 55 de ani si peste (55%) sunt de peste doua ori mai inclinati decat cei din categoria de varsta 18-34 de ani (7%) sa ofere cadouri in bani.
Totusi, cei cu varsta de 55 de ani si peste sunt aproape la fel de grijulii la alegerea cadoului pentru cineva drag (23%) precum cei din categoria de varsta 18-34 de ani (26%).
Studiul mai contine observatii despre modul in care atitudinea consumatorilor variaza dintr-o tara in alta a Europei.
Astfel, aproape doi din trei europeni (66%) platesc cu cardul, cand fac cumparaturi in magazin; aproape 90% dintre consumatorii suedezi si francezi platesc cu cardul in magazine.
De asemenea, cand fac cumparaturi online, consumatorii prefera sa plateasca prin intermediul cardului de credit (39%) sau al celui de debit (25%).
Totodata, grecii (60%) amana cel mai mult cumpararea cadourilor, asteptand pana in ultima saptamana pentru a incepe cumparaturile de Sarbatori, in timp ce Marea Britanie este pe primul loc la planificarea din timp, 40% dintre britanici incepand cumparaturile cu o luna inainte.
Cercetarea a fost realizata de catre Toluna in Austria, Belgia, Franta, Germania, Italia, Olanda, Polonia, Rusia, Spania, Suedia, Elvetia, Turcia, Marea Britanie, Cehia, Grecia, Ungaria si Romania. 15.129 de consumatori au fost intervievati in perioada 1-15 octombrie 2014.