Consumul de bere din Romania a scazut cu 10% de la declansarea crizei Covid-19
consum bere romaniascadere consum beredate asociatia berarilorconsum bere kegsprijin horeca
Asociatia Berarii Romaniei a anuntat, astazi, ca, in lunile martie - mai 2020, sectorul local al berii a inregistrat o scadere de peste 10 procente fata de aceeasi perioada de timp a anului anterior.
"Producatorii de bere observa cu ingrijorare situatia din sectorul Horeca si, implicit, din industria berii.
Primele luni ale anului nu au fost unele bune pentru industria berii, iar impactul cel mai puternic se va resimti in trimestrul al treilea al anului care, in mod obisnuit, este varful de sezon pentru bere, dar care depinde mult de conditiile de operare din industria ospitalitatii.
De aceea este esentiala implementarea programelor de investitii anuntate de autoritati si a strategiilor de sustinere pentru sectorul Horeca, inclusiv prin facilitarea extinderii teraselor pe spatiile publice, prin deciziile autoritatilor locale sau prin permiterea functionarii unor locatii temporare de tip food trucks sau baruri mobile", a decalarat Julia Leferman, diectorul general al Asociatiei Berarii Romaniei.
Incepand cu luna martie 2020, odata cu declansarea pandemiei, s-a conturat o tendinta noua printre consumatorii de bere, prin cresterea cu 30% a preferintei pentru ambalajele de unica folosinta, in detrimentul sticlei reutilizabile.
La nivelul primelor 5 luni din an, comparativ cu ianuarie - mai 2019, trendul descendent al sticlei reutilizabile este si mai accentuat (minus 45%) in raport cu sticla de unica folosinta, care a crescut cu 36%.
Totodata, faptul ca barurile si restaurantele si-au oprit activitatea timp de doua luni si jumatate, a dus la inchiderea liniilor de bere la draft.
Desi incepand cu 1 iunie, terasele s-au redeschis, reluarea comercializarii berii draft se face treptat, in concordanta cu masurile de redeschidere etapizata a locatiilor Horeca.
Potrivit Asociatiei, oricum, scaderea importanta inregistrata de segmentul Keg din primele luni va marca intregul an 2020.
Asociatia Berarii Romaniei continua campania #SOSHoreca de sustinere a sectorului ospitalitatii, sub umbrela #Reconnect. Este TIMPUL SA NE #RECONECTAM.
Odata cu redeschiderea teraselor favorite din baruri, pub-uri, cafenele, restaurante si hoteluri, oamenii sunt invitati sa iasa din nou sa socializeze si sa isi recapete increderea ca pot consuma in siguranta, bineinteles, cu respectarea stricta a normelor de distantare si de igiena.