Consiliul Concurentei a lansat Monitorul Preturilor Produselor Alimentare
monitor preturi alimentepreturi alimenteretea magazine alimentare
Consiliul Concurentei a lansat, astazi, Monitorul preturilor produselor alimentare, platforma online, care le permite consumatorilor sa afle preturile practicate de catre principalii comercianti cu amanuntul de produse alimentare.
"Incepand de astazi avem platforma Monitorul preturilor in formula completa. Daca, pana acum, putea fi accesat doar Monitorul preturilor carburantilor, de astazi, consumatorii pot verifica atat preturile alimentelor, dar si ale carburantilor, fara a mai fi nevoiti sa se deplaseze la locatiile fizice ale magazinelor, respectiv ale benzinariilor.
Practic, au la indemana un instrument pe care il pot folosi pentru a-si planifica cumparaturile si alimentarea, fara a avea surprize cand ajung la magazin sau la benzinarie. Vor sti care dintre comercianti are cea mai buna oferta, precum si suma de bani pe care o vor cheltui, deoarece au calculat-o in prealabil", a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.
Monitorul preturilor produselor alimentare reprezinta varianta actualizata a proiectului pilot, lansat in 2016, accesibil doar in regiunea Bucuresti-Ilfov, care afisa preturile pentru 128 de produse (64 de categorii generice de produse, pentru fiecare dintre acestea erau disponibile doua preturi de produs individual: cel mai ieftin si cel mai bine vandut).
In forma actuala, Monitorul preturilor produselor alimentare poate fi accesat la nivelul intregii tari de pe mobil, tableta sau PC si afiseaza informatii despre aproximativ 30.000 de produse comercializate in peste 1.700 de magazine.
Aplicatia pentru mobil poate fi descarcata din Google Play sau App Store, iar platforma web poate fi accesata la adresa
www.monitorulpreturilor.info.
Prin intermediul platformei, consumatorii pot identifica atat magazinele disponibile in zona in care se afla, magazinele in care sunt disponibile produsele pe care doresc sa le achizitioneze, precum si preturile practicate de acestea. Astfel, consumatorii fac o alegere motivata intre ofertele mai multor magazine, fapt ce contribuie la amplificarea concurentei pe piata de retail alimentar.
Pana in acest moment, lanturile de magazine care participa la proiect sunt Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora si Auchan.
Aplicatia Monitorul preturilor este dezvoltata de compania Maguay, iar cautarile si consultarea aplicatiei pot fi efectuate doar pe teritoriul tarii. Consiliul Concurentei gestioneaza platforma, dar datele/informatiile sunt incarcate in aplicatie, la nivel national, de catre companiile partenere. Proiectul are o valoare totala de 1.422.346,00 lei fara TVA si este finantat integral de la bugetul de stat.
Autoritatea de concurenta a initiat proiectul Monitorul preturilor in 2016, avand ca partener institutional Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor - ANPC. In iulie 2019, Consiliul Concurentei a lansat Monitorul preturilor carburantilor, una dintre componentele Monitorului Preturilor, care permite consumatorilor sa afle preturile practicate de catre principalele retele de distributie a carburantilor auto.
Cele mai recente rezultate arata ca platforma a inregistrat in jur de 1,8 milioane de cautari, la trei luni si jumatate de la lansare, ceea ce arata utilitatea platformei in randul consumatorilor.
Cum functioneaza aplicatia de monitorizare a preturilor alimentelor:
- Se acceseaza pagina
www.monitorulpreturilor.info sau se deschide aplicatia mobila si se selecteaza pictograma Produse alimentare; aplicatia va solicita permisiunea pentru a localiza zona in care se afla persoana care acceseaza platforma;
- Se utilizeaza una dintre cele doua modalitati de cautare a produselor: fie se introduc cuvinte cheie, de exemplu, "iaurt", fie se selecteaza produsul dorit din categoria listata in partea stanga ecranului, de exemplu, categoria "lactate";
- Pentru adaugarea produsului in cos se selecteaza butonul plus, iar pentru renuntarea la produs se selecteaza butonul minus;
- Aplicatia ofera posibilitatea de vizualizare a rezultatelor doar in momentul in care sunt adaugate minimum 5 produse in cos;
- Aplicatia va afisa mai multe filtre de cautare: distanta in jurul locatiei curente (locul in care se afla persoana care a accesat platforma); in jurul locatiei selectate; intr-o localitate;
- Aplicatia va afisa, conform criteriilor selectate: rezultatele, in ordinea crescatoare a preturilor, pentru magazinele din aria de selectie ce contin toate produsele adaugate, iar magazinele ce nu au in stoc unele din produse sunt plasate in josul paginii, in ordinea descrescatoare a numarului de produse selectate care se regasesc in oferta proprie; in cazul magazinelor care nu au in stoc produsele selectate in cos, se afiseaza produsul care lipseste si se da posibilitatea utilizatorului sa aleaga si sa adauge un alt produs echivalent din acea categorie, aflat in stocul magazinului respectiv, pentru o noua comparare;
Aplicatia mai ofera:
- posibilitatea de vizualizare a detaliilor (pret, valoare cos, detalii magazin, ultima actualizare) despre produsele disponibile in locatia selectata, prin apasarea butonului lista produse cos;
Aplicatia ofera si posibilitatea de a contacta Autoritatea de Concurenta atat pentru Sesizari/reclamatii, cat si pentru recomandari.
Foto: pexels.com