Companiile din Romania au pierdut peste 100 de milioane de euro prin campaniile de marketing si publicitate neadaptate suficient publicului tinta
bugete marketingirosire bugete marketinggreseli marketinghorvath & partners
Conform estimarilor Horvath & Partners, unul dintre cei mai importanti jucatori locali si internationali pe piata consultantei in management, intre 15% - 25% din bugetele de marketing ale companiilor din Romania sunt irosite.
Astfel, raportul dintre investitiile in campanii de vanzari si profitul generat de acestea este, de multe ori, nesatisfactor. Potrivit estimarilor, cheltuielile de marketing ale companiilor din Romania pentru promovarea pe canalele TV, radio, in ziare si reviste online au fost de circa 490 de milioane de euro, in 2019, in crestere cu 12% fata de 2018.
Potrivit firmei de consultanta, utilizarea unor solutii de Big Data, care optimizeaza bugetele de marketing si vanzari, selectand mult mai bine publicurile tinta si maximizand rezultatele campaniilor, poate duce la economii de costuri de peste 100 de milioane de euro.
"Conform estimarilor noastre, companiile au pierdut peste 100 milioane euro in 2019, prin campaniile de marketing si publicitate care nu au fost adaptate suficient de bine publicurilor tinta. Acest lucru se intampla cu precadere in perioada sarbatorilor, cand creste numarul campaniilor de promovare ale diferitelor servicii si produse.
Rezolvarea sta in reducerea considerabila a costurilor si cresterea profitabilitatii, prin adoptarea unor solutii informatice de Big Data. Acestea colecteaza si utilizeaza atat datele interne ale clientului cat si date externe, cum ar fi diversi indicatori de piata, si creeaza modele statistice si motoare de optimizare.
Prin intermediul acestora, se obtine cea mai buna alocare a bugetelor de marketing si de publicitate, pentru atingerea obiectivelor de business dorite.
Mai mult, din experienta noastra, rezulta ca vanzarile unei companii pot creste cu 5% - 10% intr-un an, daca sunt folosite solutii de Big Data pentru eficientizarea cheltuielilor", a explicat Kurt Weber, director general al Horvath & Partners Romania.
Cea mai mare cerere de consultanta pentru implementarea unor solutii informatice de analitica avansata, care optimizeaza initiativele de marketing vine din partea companiilor mari din industria bancara, telecomunicatii, retail si FMCG.
Investitia in acest tip de proiecte este amortizata in trei, pana la sase luni. Principalele beneficii aduse de astfel de proiecte constau in cresterea eficientei campaniilor de marketing printr-o mai buna alocare a resurselor, cresterea profitabilitatii prin majorarea vanzarilor, precum si scaderea cheltuielilor de marketing.
Intr-un astfel de proiect, sunt adunate si pregatite date relevante, interne si externe, despre publicul tinta. Optimizarea actiunilor si a tacticilor de marketing este una dintre solutiile de analitica avansata pentru marketing si vanzari, din portofoliul companiei de consultanta. Printre celelalte solutii, se numara segmentarea si micro-segmentarea algoritmica a clientilor, motoare de recomandari, predictia si prevenirea plecarii clientilor, predictia valorii clientului pe durata de viata a relatiei cu compania, optimizarea promotiilor si stabilirea dinamica a preturilor.
Solutiile au la baza procesarea si analiza unor seturi mari de date (Big Data) si utilizarea unor modele de Machine Learning si Inteligenta Artificiala cu scopul cresterii directe a vanzarilor si imbunatatirii marjelor.
"Managerii romani sunt tot mai preocupati de transformarea digitala, iar noi, in calitate de consultanti, am inteles aceasta nevoie legitima. Suntem intr-o economie globala, in care alinierea la noile tendinte este cruciala pentru cresterea competitivitatii si este important pentru companiile romanesti sa se sincronizeze acestor directii.
Peste 60% dintre companiile romanesti apreciaza ca transformarea digitala este o prioritate pentru ele, iar noi suntem aici ca sa ajutam!", a adaugat Kurt Weber.