Cati bani aloca romanii pentru Black Friday 2020 si pe ce intentioneaza sa-i cheltuiasca
black friday 2020reduceri bf 2020promotii bf 2020
Un studiu realizat de Kantar Romania arata ca 54% dintre romani vor cumpara cel putin un produs in cadrul campaniei de reduceri Black Friday din acest an. Bugetul mediu alocat este de 2.200 de lei. In acest an, vanatorii de reduceri de Black Friday vor manifesta o preferinta crescuta pentru mediul online.
Astfel, 46% dintre acestia se gandesc prima oara la un magazin online, in crestere cu 20% fata de anul trecut. In topul magazinelor online preferate sunt eMag, Altex.ro si Flanco.ro.
In fruntea listei de achizitii pe care romanii vor sa le faca, se afla produse destinate intregii familii, precum electrocasnice si televizoare, dar si telefoane mobile si imbracaminte. Pe lista se mai regasesc laptopurile, articolele home & deco si incaltamintea.
Studiul a fost realizat intrerioada 27 - 30 octombrie pe un esantion de 2.003 respondenti, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani, din intreaga tara.
Magazinele online se asteapta la cresteri de 20%
In acelasi timp, Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO) estimeaza ca editia din acest an a Black Friday va inregistra o crestere medie a vanzarilor cu 20%, comparativ cu 2019, pe fondul cresterii generalizate a consumului in primele noua luni si al migrarii masive a clientilor in online, pe toate categoriile de produse.
Potrivit ARMO, desi 2020 este cel mai complicat an din perspectiva sociala, comertul electronic a inregistrat o dezvoltare cat pentru doi ani, trend pe care magazinele membre ARMO il anticipeaza atat de Black Friday, cat si de perioada sarbatorilor de iarna de anul acesta.
Magazinele membre ale asociatiei au raportat deja cresteri semnificative pe toate categoriile de produse in ultimele luni, cu exceptia turismului, si s-au pregatit pentru o cerere substantial crescuta din partea clientilor.
In ultimele noua luni, ca urmare a contextului generat de pandemie, consumatorii si-au schimbat obiceiurile de cumparare si au migrat catre mediul online, unii pentru prima data.
Odata expusi la diversitatea de servicii, produse si preturi mai bune, consumatorii si-au modificat radical perceptia legata de comertul traditional, astfel ca 50% dintre respondentii celui mai amplu studiu despre comportamentul digital al societatii, Global Web Index, au confirmat ca, inclusiv dupa trecerea crizei, vor opta pentru cumparaturi online, iar 40% au decis ca vor utiliza platile digitale.
Eforturile magazinelor online si apetenta clientilor pentru aceasta noua experienta de cumparaturi sunt confirmate de Institutul National de Statistica, potrivit caruia, consumul privat a crescut constant, in primele noua luni, atat in sectorul alimentar (5,8%), cat si cel non-alimentar (3,9%).
Consumatorii si-au mutat bugetele de calatorii sau de vacante in cheltuieli pentru propria locuinta, de la renovari complete pana la mici produse de mobilier, care sa le usureze procesul de telemunca.
Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO) este membra a Ecommerce Europe, cea mai importanta organizatie de e-commerce din Europa.
Foto: pexels.com