Carrefour, Lidl si eMag ocupa primele locuri in topul general al aparitiilor media
media trustop hypermarketurisupermarketuricarrefourlidlemag
MediaTRUST a intocmit clasamentul vizibilitatii in media a celor mai importanti retaileri de pe piata romaneasca, in primele trei luni ale anului 2014. Carrefour, Lidl si eMag ocupa primele locuri in topul general.
Carrefour a inregistrat cele mai multe aparitii media‚ in intervalul 1 ianuarie - 31 martie 2014: 4.860 de materiale, cele mai multe in mediul online.
Locul doi, in topul general, este ocupat de Lidl, cu 2.568 de mentiuni inregistrate, in timp ce eMag a inregistrat 2.401 de mentiuni.
Pe locul patru, se afla Auchan cu 2.388 de mentiuni, urmat de Kaufland cu 1.680 de mentiuni.
Mega Image este in top cu 1.474 de mentiuni, iar Metro a inregistrat 1.288 de materiale. Flanco este pe locul opt cu 1.199 mentiuni, urmat de Dedeman cu 969 mentiuni si Cora cu 954 mentiuni.
La categoria discounteri, Lidl este brandul cel mai activ, din punct de vedere al numarului de materiale inregistrate, 2.568, urmat de Billa (723), Profi (701) si Penny Market XXL (649).
Carrefour conduce clasamentul la categoria hypermarket-uri cu 4.672 de materiale, urmat de Auchan (2.388), Kaufland (1.680), Cora (954) si Real (841).
La categoria supermarket-uri, Mega Image conduce clasamentul cu 1.474 de mentiuni, urmat de Angst (662), Spar (359), Carrefour Market (94) si Succes Nic Com (67).
Dedeman este primul retailer de la categoria DIY (do it yourself) in topul aparitiilor media, inregistrand 969 de mentiuni, urmat de Praktiker (904), Bricostore (518), BauMax (486 mentiuni) si Hornbach (444).
In ceea ce priveste distributia materialelor pe tipuri de media, din cele 30.442 de mentiuni inregistrate, aproximativ 80% au fost in mediul online.
Retailerii de pe piata romaneasca au inregistrat cele mai multe aparitii in mediul online (27.328 mentiuni), care este urmat de presa scrisa (1.773 mentiuni), televiziuni (1.170 mentiuni) si radiouri (170 mentiuni).
Analiza a luat in calcul publicatiile tiparite si online, posturile de radio si TV monitorizate de mediaTRUST in perioada 1 ianuarie - 31 martie 2014.