Care sunt cele mai puternice branduri romanesti in 2019
branduri romanestimarci romanestifirme romanestigerovitalborsecdorna
Unlock Market Research a realizat, pentru revista BIZ, un clasament al brandurilor romanesti. Studiul a masurat puterea marcilor romanesti din doua perspective: investitia de incredere, respectiv investitia de afectivitate a consumatorilor, fara a lua in calcul informatii financiare sau comerciale.
Performanta brandurilor este masurata in baza a trei indicatori: importanta marcii, gradul de utilizare si notorietatea, cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling).
Clasamentul a fost realizat prin analiza a 1.000 de interviuri online cu persoane intre 18 si 55 de ani si este reprezentativ la nivel urban.
Respondentii au ales intre calupuri de marci - intre cea mai importanta si mai putin importanta marca pentru ei.
De asemenea, respondentii au facut alegeri multiple intre combinatii unice de marci, in urma carora a fost calculat un indice de preferinta pentru fiecare marca, iar acesta a fost ulterior analizat impreuna cu indicele de importanta al fiecarei categorii in parte.
Potrivit clasamentului, cele mai puternice zece branduri romanesti in acest an sunt: Gerovital, Borsec, Dorna, Arctic, Dero, Aqua Carpatica, Farmec, Dacia, eMAG si Elmiplant.
De asemenea, Banca Transilvania se numara, si in acest an, printre cele mai puternice branduri romanesti, conform clasamentului realizat de Unlock Market Research, urcand cinci 5 locuri, pana pe pozitia 19, fata de anul 2018.
"Brandurile locale fac peste tot parte din istoria unui popor sau a unor comunitati. Prin urmare, ce atuu mai mare ar putea avea un brand decat combinatia dintre istorie si emotie? O parte dintre brandurile romanesti fac parte din copilarila romanilor sau din alte etape ori momente din viata.
Cele mai multe s-au nascut in ultimii 30 de ani si sunt companii care au crescut odata cu romanii, cu care acestia se identifica.
Poate fi cafeneaua de langă birou, restaurantul la care iesim cu prietenii sau magazinul online de la care ne facem tot felul de cumparaturi. Cu bucurie spun ca BT, ca principal sustinator al antreprenorilor, a contribuit la cresterea multor branduri romanesti", a declarat Omer Tetik, directorul general al Bancii Transilvania.
Potrivit acestuia, principalele provocari ale brandurilor romanesti tin de adaptarea la piete diferite, categorii noi de clienti si trenduri.
O alta provocare care vine din interiorul brandului constand in atragerea de angajati care sa contribuie la continuarea construirii brandurilor respective.