BLACK FRIDAY 2021: Cum sa faci cumparaturi online sigure
black friday 2020reducerioferte
Reducerile de preturi sunt intotdeauna binevenite, iar campaniile de Black Friday sunt foarte vanate, pentru ca, cel putin teoretic, aceasta este perioada din an cu cele mai semnificative reduceri si oferte. Insa, pe langa comerciantii de buna credinta care intr-adevar ofera preturi mai avantajoase in aceasta perioada, pot exista si capcane, mai ales de Black Friday, cand specialistii in e-commence preconizeaza ca ''batalia'' cea mare se va da in mediul online, pe fondul restrictiilor impuse in contextul crizei sanitare.
Cumparaturile online au avantaje si dezavantaje. Printre altele, ele se efectueaza mai facil, nu e nevoie sa te deplasezi fizic in magazin si ai acces la magazine care poate nu au sediu in orasul sau chiar in tara ta. De altfel, poti consulta preturi sau poti prinde oferte care nu sunt active si in magazinele fizice. Dar exista si unele dezavantaje, mai degraba le-am putea numi ''riscuri''. Spre exemplu, exista riscul de a nu primi ceea ce ai comandat, sau ca produsul respectiv sa nu arate ca in fotografiile de prezentare, sau sa ajunga la tine cu intarziere, ori sa vrei sa il returnezi si sa nu se mai poata.
In contextul pandemiei, miza cumparaturilor de Black Friday va fi in online, spun specialistii si, astfel, pe langa riscurile obisnuite ale shoppingului online, apar si capcane specifice perioadelor de reduceri, cand se lanseaza pe piata si asa-zise oferte.
Citeste si: Problema si solutia pentru retururile si refuzurile de Black Friday
BLACK FRIDAY 2021. Cum facem cumparaturi online in siguranta
Din acest motiv, ANPC vine cu o serie de recomandari pentru romanii care vor sa faca cumparaturi online de Black Friday:
-
Verificati stocul existent;
-
Verificati pretul afisat pe site si daca acesta este integral (contine sau nu TVA);
-
Verificati daca pretul include si costul de livrare.
-
Comerciantul este obligat sa informeze corect si complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informatii:
-
Datele de identificare (denumirea, adresa postala si electronica, numarul de telefon, numarul de inregistrare in registrul societatilor comerciale si cel de inregistrare fiscala etc);
-
Caracteristicile esentiale ale produsului;
-
Pretul cu toate taxele incluse;
-
Cheltuielile de livrare, daca este cazul;
-
Modalitatile de plata si de livrare;
-
Perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului;
-
Durata minima a contractului, in cazul contractelor care prevad furnizarea curenta sau periodica a unui produs;
-
Existenta si modul de exercitare a dreptului de denuntare unilaterala a contractului.
Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informatii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vanzare sau a conditiilor de livrare; modul in care raspunde la aceste intrebari le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozitatii vanzatorului.
Consumatorul trebuie sa stie ca, din momentul in care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunta contractual si 14 zile pentru a-l returna, daca nu este multumit de el, fara sa invoce vreun motiv.
In cazul returnarii produsului, consumatorul isi poate primi suma de la comerciant in termen de 14 zile de la primirea produsului.
Profesionistul ramburseaza toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, inclusiv, dupa caz, costurile livrarii, fara intarziere nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
Rambursarea se face folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina consumatorului plata de comisioane in urma rambursarii.
Consumatorul trebuie sa citeasca termenii si conditiile de functionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (in care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeste cu inca 12 luni in cazul in care comerciantul nu a mentionat in format expres despre existenta dreptului de returnare a produselor.