ANPC Bucuresti-Ilfov a amendat hipermarketurile cu 632.000 de lei, pentru nerespectarea drepturilor si intereselor consumatorilor
amenzi hypermarketuriamenzi anpcprotectia consumatoruluinereguli hypermarketuri
Din 3 iulie 2018 si pana acum, comisarii Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti-Ilfov au desfasurat 43 de actiuni de control, in vederea verificarii respectarii drepturilor si intereselor consumatorilor, in retelele de hipermarketuri.
In urma verificarilor, au fost aplicate 43 de sanctiuni de contraventionale, in valoare totala de 632.000 de lei, au fost date doua avertismente si au fost emise 36 de decizii de incetare imediata a practicilor comerciale incorecte, conform Legii 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor, republicata.
De asemenea, a fost dispusa oprirea definitiva de la comercializare a 1.321 de kilograme de produse alimentare in valoare de 17.881 de lei si a 37.592 de litri de apa plata si minerala si de bauturi racoritoare in valoare de 37.591 lei, precum si oprirea temporara de la comercializare a 656 de kilograme de produse nealimentare, in valoare de 16.282 lei.
Principalele deficiente constatate au fost comercializarea de produse cu denumire incorecta in raport cu ingredientele declarate pe etichetele de produs, ceea ce inducea in eroare consumatorul mediu asupra principalelor caracteristici ale produselor influentandu-l in deciziile de efectuare a achizitionarii unor astfel de produse; comercializarea de produse alimentare ambalate recantarite in cadrul unitatii cu declararea unei cantitati nete mai mari decat cea stabilita de producator, ducand, implicit, la plata suplimentara pentru consumator si respectiv comercializarea de produse alimentare ambalate cu gramaj declarat la care, in urma cantaririi, s-a constatat nerespectarea acestuia.
S-a mai constatat comercializarea de suplimente alimentare sub forma de pachete promotionale 2 la pret de 1” sau 1+1 GRATIS, fara a avea afisat, la locul de comercializare, pretul de vanzare astfel incat sa reiasa avantajul specific pretului; comercializarea de produse alimentare care aveau caracteristici calitative neconforme.
Alte nereguli au fost nerespectarea conditiilor de temperatura la expunerea spre comercializare a unor produse alimentare; comercializarea de produse alimentare preambalate fara a avea declarate pe ambalaj conditiile de pastrare; prestarea de servicii alimentare fara respectarea conditiilor prescrise sau declarate.
ANPC a mai constatat depozitarea produselor alimentare fara respectarea conditiilor de pastrare impuse de producator si declarate pe eticheta de produs; utilizarea, in spatiul destinat transarii carnii, unor produse nesigure; comercializarea de produse care au aplicate pe ambalaj informatii cu privire la anumite premii, perioada promotiei fiind depasita.