Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a atras atentia asupra unei noi scheme de inselatorie care vizeaza contribuabilii. Escrocheria implica un apel telefonic fals din partea unor presupusi inspectori Antifrauda, care folosesc numarul de contact al Call Center-ului ANAF (031.403.91.60). Acesti apelanti se prezinta drept reprezentanti ai Antifrauda si solicita date personale sau informatii detaliate despre creditele si conturile persoanelor contactate.
Reprezentantii ANAF trag un semnal de alarma si subliniaza ca functionarii din cadrul Directiei Generale Antifrauda nu contacteaza contribuabilii prin intermediul Call Center-ului institutiei. Contactele efectuate de catre Call Center-ul ANAF sunt in principal pentru a furniza informatii generale in domeniul fiscal si IT, la solicitarea initiala a contribuabilului.
Este important de mentionat ca situatiile in care agentii Call Center-ului ANAF initiaza contacte directe cu contribuabilii sunt rare si se limiteaza la oferirea de completari sau clarificari la cererile de asistenta, intotdeauna dupa ce contribuabilul a initiat in prealabil apelul.
ANAF transmite cu aceasta ocazie ca agentii Call Center-ului nu au voie sa solicite sau sa ofere date personale. Informatiile considerate confidentiale, cum ar fi datele bancare, CNP-ul, detalii despre sume de bani, plati, credite sau alte informatii legate de secretul fiscal, nu sunt solicitate sau oferite in timpul interactiunilor cu Call Center-ul institutiei.
Aceasta schema de inselatorie reprezinta o incercare de a pacali contribuabilii, astfel incat acestia sa ofere informatii sensibile sub pretextul unor verificari sau solicitari oficiale. ANAF indeamna contribuabilii sa fie extrem de vigilenti si sa nu ofere astfel de informatii prin telefon, ci sa verifice intotdeauna autenticitatea apelului sau sa contacteze direct institutia pentru a confirma solicitarile de date personale. Protejarea informatiilor personale ramane o prioritate pentru ANAF, iar prevenirea acestor tentative de inselaciune este esentiala pentru protejarea contribuabililor impotriva fraudelor.
Escrocheria este clasica, nefiind pentru prima data cand se intampla asa ceva. Anterior, au existat reclamatii cu privire la anumite apeluri venite din partea unor presupusi reprezentanti ai institutiilor bancare. Pe acelasi model, infractorii solicitau informatii personale, precum CNP-ul sau date bancare.
Te-ar putea interesa si A mai ramas o luna si jumatate: acesti romani primesc bani mai multi de la stat. Pot sa-i cheltuiasca pe orice vor
Sursa foto: facebook/anaf
Ultimele NOUTATI
Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere
Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!
5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025
Partenerii nostri
Bilete de valoare in 2025. Conditiile de acordare si legile aferente
Cerinte discriminatorii pentru ocuparea unui post. Ce NU puteti include in anuntul de angajare?
Prelungirea detasarii transnationale in 2025. DOCUMENTE necesare
Imprumuturi intre societati si falimentul beneficiarului: Cum se recupereaza creanta
Dividende repartizate in 2025: Mod de calcul CASS si cum se completeaza Declaratia Unica
Inchiderea de luna si de exercitiu financiar: Reguli de baza si proceduri obligatorii
Prag pentru consumul de droguri la volan? Decizia ICCJ
Drepturile pasagerilor la zborurile internationale: ce trebuie sa stie calatorii din Romania?