ANAF le recomanda contribuabililor interactiunea la distanta si in perioada starii de alerta
anaf stare alertafisc stare alertamasuri stare alertaprevenire sars cov2
Agentia Nationala de Administare Fiscala le recomanda contribuabililor, si in perioada decretarii starii de alerta, interactiunea la distanta cu unitatile fiscale, pentru a nu fi zadarnicit efortul intregii societati de limitare a raspandirii infectarii cu noul coronavirus.
Conducerea ANAF a dispus continuarea implementarii masurilor de protectie a contribuabililor si angajatilor, care sunt in totala concordanta cu recomandarile specialistilor in sanatate publica si normele generale de aparare impotriva infectarii cu noul Coronavirus SARSCoV 2.
Masurile adoptate sunt necesare in scop preventiv, dar si pentru desfasurarea activitatii in bune conditii, pentru toti cei implicati.
Si in perioada starii de alerta, se vor prelucra, informatiile si masurile de protectie pentru prevenirea infectarii cu noul SARS-CoV 2, cu totii angajatii.
Acestia vor purta, in mod obligatoriu, masti de protectie (medicale/non-medicale), mainile vor fi igienizate ori de cate ori este nevoie.
De asemenea, sunt monitorizate stocurile de materiale de protectie la nivelul tuturor structurilor ANAF, fiind alimentate permanent; temperatura angajatilor va fi masurata zilnic, la inceperea programului de lucru.
In fiecare unitate fiscala, sunt amplasate covoare dezinfectante la intrarea si dispensere cu substante dezinfectante, iar punctele de acces sunt dotate cu masti pentru vizitatori si solutii pentru dezinfectarea mainilor.
Spatiile si suprafetele intens utilizate vor fi dezinfectate de mai multe ori pe zi, iar suprafetele de lucru vor fi dezinfectate periodic.
ANAF mentine programul de lucru decalat pentru evitarea aglomerarilor la intrarea/iesirea din incinta unitatilor fiscale si pentru limitarea numarului de angajati prezenti in acelasi timp, in aceeasi incinta.
In acelasi timp, toate sedintele, intalnirile cu participare extinsa se realizeaza in sistem video conferinta, iar delegatiile/deplasarile angajatilor sunt suspendate in perioada urmatoare.
Totodata, se va asigura o distanta de minimum 1,5 metri intre angajatii care lucreaza la birouri, orientate fata-spate sau spate-spate si se va efectua saptamanal nebulizarea incaperilor climatizate cu recircularea aerului si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului.
In aceasta perioada de timp, se mentine munca la domiciliu pentru salariatii care isi pot desfasura activitatea la distanta, iar procesul de dotare a angajatilor cu laptopuri/tablete va continua, in vederea cresterii procentului personalului care desfasoara activitati la distanta.
De asemenea, se va extinde utilizarea semnaturilor digitale, la nivelul aparatului propriu si al structurilor teritoriale ale ANAF, iar procesul de digitalizare a institutiei este accelerat, in vederea extinderii capacitatii de furnizare online a serviciilor ANAF.
ANAF va infiinta, temporar, camere de primire destinate vizitatorilor, ghiseele/casieriile vor fi protejate cu placi de plexiglas; vor fi organizate sensuri unice de intrare/iesire a contribuabilor.
Si pe perioada starii de alerta, accesul in cadrul spatiilor destinate contribuabililor este limitat, astfel incat sa se evite crearea de cozi/aglomeratie, stabilindu-se o distanta de cel putin 1,5 metri intre persoane.
Pentru gestionarea prevenirii raspandirii SARS-CoV 2, se vor adopta noi masuri sau vor fi mentinute cele existente, in functie de evolutia situatiei, care este monitorizata permanent.