Amploarea luata de serviciul de livrare colete a crescut numarul reclamatiilor inregistrate la ANCOM, in primul semestru din 2020

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Amploarea luata de serviciul de livrare colete a crescut numarul reclamatiilor inregistrate la ANCOM, in primul semestru din 2020
Amploarea luata de serviciul de livrare colete a crescut numarul reclamatiilor inregistrate la ANCOM, in primul semestru din 2020
de Vlad Strunescu la 28 Iul. 2020
Urmareste-ne pe Google News
reclamatii ancomlivrare coleteshopping onlinereclamatii servicii it

In primele 6 luni din 2020, Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a primit peste 2.400 de reclamatii de la utilizatorii de comunicatii electronice si servicii postale din Romania.

"Tot mai multi utilizatori cunosc rolul ANCOM si ni se adreseaza pentru solutionarea problemelor pe care le intampina in utilizarea serviciilor de comunicatii. Atat dezvoltarea sectorului, cat si perioada atipica in care ne aflam au facut ca numarul petitiilor transmise catre ANCOM sa creasca cu 64%. 

Citeste si: ANCOM a efectuat 1.735 de controale si a dat amenzi de aproape un milion de lei, dintre care jumatate a revenit companiei Orange
 
De exemplu, amploarea pe care a capatat-o serviciul de livrare colete in aceasta perioada s-a vazut si in numarul de reclamatii primite de noi, mai multe cu 59% fata de anul trecut", a declarat Sorin Grindeanu, presedintele ANCOM.
 
Un alt factor care a determinat cresterea numarului de reclamatii il reprezinta atributiile avute de ANCOM in timpul starii de urgenta privind stirile false despre COVID-19. 
 
In aceasta perioada de timp, au fost inregistrate 367 de reclamatii cu acest subiect, reprezentand 15% din numarul total al reclamatiilor.
 
Din totalul reclamatiilor inregistrate la ANCOM in prima jumatate a acestui an, 10% (in crestere cu 59,33% fata de aceeasi perioada a anului precedent) au avut ca subiect furnizarea serviciilor postale.
 
Problemele semnalate cel mai des au fost legate de nelivrarea trimiterilor postale (20%), pierderea sau furtul acestora (17%), termenul de livrare a trimiterilor postale (14% din totalul reclamatiilor) si deteriorarea trimiterilor postale (12%).
 
Din totalul reclamatiilor, 50% au vizat serviciile de comunicatii electronice, principalele nemultumiri reclamate vizand aspecte care tin de relatia contractuala cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice. 
 
Astfel, utilizatorii au semnalat probleme privind incetarea contractelor (23% din reclamatiile referitoare la serviciile de comunicatii electronice), facturarea acestor servicii (20%), nerespectarea contractelor de catre furnizori (12%) si derularea contractelor la distanta (11%).
 
Avand in vedere limitarea deplasarilor externe, reclamatiile privind serviciul de roaming au fost in scadere, in comparatie cu prima jumatate a anului precedent (2%, fata de 7%, in primele 6 luni din 2019), acestea vizand in special roaming-ul involuntar.
 
De asemenea, 5% dintre petitiile trimise la ANCOM au vizat probleme intalnite in procesul de portare a numerelor de telefon.
 
In acelasi timp, din totalul petitiilor primite de ANCOM, 9% au vizat aspecte referitoare la acoperirea si calitatea semnalului pentru serviciile de telefonie si internet, 7% au vizat problemele tehnice (deranjamente) si 4% au vizat noile tehnologii.
 
ANCOM precizeaza ca poate interveni direct in situatiile in care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune incalca anumite drepturi de informare ale utilizatorilor, nu ofera serviciul de portabilitate a numerelor (sau nu respecta legislatia din acest domeniu), nu respecta reglementarile legate de furnizarea serviciilor de roaming, nu includ anumite informatii in contracte sau nu respecta conditiile de incheiere a contractelor la distanta.
 
Reclamatiile privind nerespectarea/neexecutarea contractelor de catre furnizorii de servicii de comunicatii electronice pot fi adresate de catre utilizatorii persoane fizice Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), iar persoanele juridice aflate in aceasta situatie se pot adresa instantei de judecata competente.
 
In ceea ce priveste serviciile postale, in cazul nerespectarii termenului de livrare, utilizatorii se pot adresa ANPC, care are competenta legala de a sanctiona furnizorii pentru nerespectarea contractului/conditiilor generale privind furnizarea serviciilor postale. 
 
In caz de pierdere, furt, distrugere (totala sau partiala) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii care nu au primit un raspuns de la furnizor in maximum 3 luni sau sunt nemultumiti de raspuns, se pot adresa ANCOM, cu dovada indeplinirii procedurii reclamatiei prealabile, urmand pasii descrisi aici

Citeste si: Economia mondiala se prabuseste, in vreme ce Jeff Bezos se imbogateste. La fel si fosta lui nevasta
 
ANCOM nu poate, insa, stabili cuantumul despagubirilor si nici nu poate obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competente revenind instantelor de judecata.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Sfatul unui consultant financiar: cand luati un credit, puneti raul inainte. Veti putea sustine rata peste 15 ani daca va imbolnaviti?
Financiar-Bancar

Sfatul unui consultant financiar: cand luati un credit, puneti raul inainte. Veti putea sustine rata peste 15 ani daca va imbolnaviti?

today31 Oct. 2024
Ce isi doresc angajatii romani de la cariera, dupa 45 de ani. Date surprizatoare de pe piata muncii
Companii

Ce isi doresc angajatii romani de la cariera, dupa 45 de ani. Date surprizatoare de pe piata muncii

today31 Oct. 2024
Harta antreprenoriatului romanesc: cum s-au dezvoltat firmele noastre in ultimii 15 ani?
Companii

Harta antreprenoriatului romanesc: cum s-au dezvoltat firmele noastre in ultimii 15 ani?

today31 Oct. 2024
Protectia financiara online cu XTB - reguli fundamentale pentru prevenirea atacurilor cibernetice
Comunicate

Protectia financiara online cu XTB - reguli fundamentale pentru prevenirea atacurilor cibernetice

today31 Oct. 2024
Alarma economica: Inflatia in zona euro a inceput din nou sa urce
Economie

Alarma economica: Inflatia in zona euro a inceput din nou sa urce

today31 Oct. 2024
Romania, codasa UE la ponderea taxelor si contributiilor sociale in PIB
Economie

Romania, codasa UE la ponderea taxelor si contributiilor sociale in PIB

today31 Oct. 2024
Criza bugetara in Romania! Deficitul real e cu mult peste cel preconizat
Economie

Criza bugetara in Romania! Deficitul real e cu mult peste cel preconizat

today31 Oct. 2024
3 sfaturi esentiale pentru dezvoltarea cu succes a unui magazin online
Companii

3 sfaturi esentiale pentru dezvoltarea cu succes a unui magazin online

today31 Oct. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Harta antreprenoriatului romanesc: cum s-au dezvoltat firmele noastre in ultimii 15 ani?
Companii

Harta antreprenoriatului romanesc: cum s-au dezvoltat firmele noastre in ultimii 15 ani?

today31 Oct. 2024
Protectia financiara online cu XTB - reguli fundamentale pentru prevenirea atacurilor cibernetice
Comunicate

Protectia financiara online cu XTB - reguli fundamentale pentru prevenirea atacurilor cibernetice

today31 Oct. 2024
Alarma economica: Inflatia in zona euro a inceput din nou sa urce
Economie

Alarma economica: Inflatia in zona euro a inceput din nou sa urce

today31 Oct. 2024
Romania, codasa UE la ponderea taxelor si contributiilor sociale in PIB
Economie

Romania, codasa UE la ponderea taxelor si contributiilor sociale in PIB

today31 Oct. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x