A disparut inflatia in marile magazine: retailerii disperati scad preturile, ca sa te convinga sa cumperi
scad preturileretailshoppingcumparaturi
Daca te-ai plimbat de curand prin vreun mall din tara sau din Europa, cu siguranta ai vazut ca foarte multe magazine mari au afisate in aceasta perioada panouri care anunta reduceri substantiale. Ne referim cu precadere la retailerii din industria modei. Ce se intampla?
Ei bine, este vorba deaspre asa-zisul efect al biciului care a acaparat marii
retaileri de imbracaminte in special. Jurnalistii de la
Wall Street Journal vorbesc despre acest fenomen si ii gasesc si cateva explicatii. Se pare ca retailerii au stocuri prea mari in aceasta perioada. Pe de alta parte, cererea e destul de redusa, fiindca hainele nu mai sunt o prioritate pentru foarte multi dintre noi, bugetul fiind dedicat cu precadere cheltueililor esentiale, cu mancarea, facturile si ratele la banci.
In aceste conditii, retailerii trebuie sa te convinga, sub o forma sau alta, sa le treci pragul si sa cumperi. Asa apare o campanie de reduceri intr-o perioada cu totul si cu totul inedita, mai ales ca vorbim despre o criza inflationista care a acaparat toate economiile europene.
"Daca vi se pare ca vedeti mai multe reduceri ca de obicei, ei bine, nu vi se pare. Pur si simplu, magazinele au stocuri prea mari. Aceste stocuri mari nu inseamna doar preturi bune pentru garderoba noastra, dar arata un exemplu clasic de "efectul biciului". Iata de ce magazinele au stocuri atat de mari si ce efect are asta asupra economiei (...)
Multe companii si-au dat seama ca au facut stocuri prea mari. Si in unele cazuri au facut stocuri cu produsele gresite. Expertii in retail spun ca magazinele au estimat gresit comportamentul consumatorilor si au mizat pe faptul ca oamenii vor consuma la fel ca in pandemie. Iar o alta problema, efectul de bici", noteaza Wall Street Journal.
Nu cumpara doar pentru ca pe eticheta scrie "reducere"
Prin urmare, iata ca s-a ivit ocazia ideala de a ne reimprospata garderoba, cand ne astepam mai putin - intr-un moment in care asistam la cresteri masive de pret. Daca esti decis sa faci astfel de investitii, consulta foarte bine piata si ia in calcul faptul ca la unii retaileri reducerile pot sa nu fie unele chiar avantajoase.
Consulta, acolo unde ai ocazia, pretul anterior al produsului si verifica ofertele la mai multe magazine care vand acelasi tip de produs, pentru a te convinge ca faci alegerea cea mai buna. Uneori putem fi tentati sa cumparam doar pentru ca vedem etichetele rosii si omitem sa mai fim vigilenti. Intr-un moment atat de dificil, cand fiecare cheltuiala trebuie atent gestionata, trebuie sa fim mult mai precauti!
Foto: freepik.com