5 greseli mici care iti pot distruge relatia cu seful
relatia cu sefulbusiness
Sa construiesti o relatie buna cu seful tau nu este chiar o misiune imposibila, dar nici una pe care sa o poti trata superficial. De multe ori, lucrurile mici, pe care le consideri neimportante, pot sa darame increderea construita in luni sau chiar ani. Daca vrei sa-ti pastrezi locul de munca si sa evoluezi in cariera, e bine sa fii atent la detalii care pot parea nesemnificative, dar care cantaresc greu in ochii sefului tau.
Ignorarea feedback-ului
Sa primesti feedback este o oportunitate, nu o critica personala. Ignorarea lui, insa, trimite un mesaj clar sefului: ca nu iti pasa sau ca nu esti interesat sa cresti profesional. Fie ca este pozitiv sau constructiv, feedback-ul ar trebui sa fie punctul de plecare pentru imbunatatirea performantei tale.
Imagineaza-ti cum se simte un sef care iti spune sa rezolvi o problema, iar tu o ignori complet sau o tratezi cu superficialitate. Increderea lui in tine scade, iar data viitoare s-ar putea sa nu-ti mai spuna nimic. Si nu pentru ca e multumit, ci pentru ca si-a pierdut speranta ca vei lua lucrurile in serios.
Intarzierea constanta
Poate ca ti se pare banal sa intarzii cinci sau zece minute la birou sau la o sedinta, dar pentru seful tau acest lucru poate fi extrem de frustrant. Intarzierile constante arata lipsa de respect fata de timp – al tau, al colegilor si al sefului.
Punctualitatea nu este doar o regula de bun simt, ci si un semn de profesionalism. Daca seful tau nu poate conta pe tine sa fii la timp, cum sa te considere demn de responsabilitati mai mari? Poate parea un detaliu minor, dar poate avea un impact urias asupra imaginii tale.
Sustragerea din fata responsabilitatilor
Te gandesti ca daca nu spui nimic, nimeni nu va observa ca ai lasat o sarcina nefacuta? Gresit! Sefii sunt mult mai atenti decat crezi, iar faptul ca te sustragi de la responsabilitati sau le pasezi colegilor nu trece neobservat.
Fiecare om greseste uneori, dar sa eviti asumarea unei sarcini sau sa gasesti scuze repetate iti va afecta relatia cu seful. Odata ce esti perceput ca o persoana pe care nu te poti baza, iti va fi foarte greu sa repari aceasta imagine.
Criticarea sefului in fata colegilor
Poate ca ai o zi proasta sau esti frustrat de o decizie, dar sa iti critici seful pe la colturi nu este o idee inspirata. Vorbele circula repede, iar sansele ca ceea ce spui sa ajunga la urechile sefului sunt mari.
In loc sa te plangi colegilor, incearca sa abordezi situatia direct si constructiv. Daca exista o problema, discut-o cu seful in privat. Va aprecia sinceritatea ta mult mai mult decat o barfa spusa pe la spate.
Lipsa de initiativa
Sa astepti mereu ca seful sa-ti spuna ce sa faci sau sa iei atitudine doar cand ti se cere arata o lipsa de interes si de implicare. Sefii apreciaza angajatii care vin cu idei, care rezolva probleme inainte sa fie rugate sau care se ofera voluntar pentru sarcini noi.
Fiecare oportunitate de a demonstra ca esti proactiv iti poate consolida pozitia. Lipsa de initiativa, in schimb, va face ca seful sa te considere doar un executant si nimic mai mult.
Relatia cu seful este ca un fir subtire: daca nu o ingrijesti, se poate rupe cu usurinta. Micile greseli, cumulate, pot avea un impact mai mare decat o greseala majora. Asa ca fii atent la detalii, asculta, respecta si implica-te.
Sursa foto: freepik.com