In baza unui contract de sponsorizare incheiat, fara costuri suplimentare, in conformitate cu art. 25 din Codul Fiscal si Legea sponsorizarii, banii se pot redirectiona pana la data de 31 decembrie a fiecarui an si vor fi dedusi din impozitul de profit datorat statului pentru anul care se incheie. Practic, in trei pasi simpli, reusesti sa contribui la o cauza nobila aleasa de tine:
1. Calculezi suma, care reprezinta valoarea minima dintre 20% din impozitul de profit si 0,5% din cifra de afaceri anuala.
2. Inchei contractul de sponsorizare cu ONG-ul ales si transferi suma sponsorizata in contul asociatiei sau depui bani lichizi la sediul acesteia pana in data de 31 decembrie.
3. In luna aprilie a anului urmator, depui declaratia 107 pe care o poti descarca de aici.
Sumele donate vor fi scazute din impozitul pe profit al companiei, daca reprezinta cel mult 3% din cifra de afaceri si daca nu depasesc mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.
Printre beneficiarii acestor donatii pot fi cei peste 2.000 de minori din centrele de plasament, inscrisi in programul Ajungem Mari al Asociației Lindenfeld. De peste patru ani, 1300 de voluntari-prieteni ii viziteaza pe acesti copii in institutiile din Bucuresti si din 24 de judete din tara, fac impreuna temele, se joaca, organizeata excursii si sesiuni de orientare profesionala.
Minorii inclusi in program sunt urmariti pana cand parasesc sistemul, iar volunarii care lucreaza aici cel putin sase luni sunt sprijiniti sa continue prin training si consiliere. Pentru a asigura un numar optim de voluntari, sunt organizate recrutari la fiecare sase luni.Poti afla mai multe despre programul Ajungem Mari de aici.
De ce sa donezi 20% din profit
O donatie caritabila nu te scuteste doar de taxe, ci are numeroase beneficii pentru business-ul tau. In primul rand, un astfel de demers arata ca esti preocupat de binele comunitatii tale si ca vrei sa faci o diferenta, nu esti interesat doar de profit. Actiunile caritabile iti pun afacerea intr-o lumina buna.
In al doilea rand, donatiile pot avea un efect pozitiv si asupra angajatilor. Un studiu din 2017, efectuat de voluntarii Deloitte, a aratat ca milenialii care lucrau in companii ce faceau actiuni caritabile considerau ca lucreaza intr-un mediu pozitiv si aveau un respect mai mare pentru angajator.
In al treilea rand, binele pe care il faci se va rasfrange asupra comunitatii in care traiesti. Publicul observa si apreciaza firmele care fac un efort, pentru a imbunatati lucrurile in societate.
Ultimele NOUTATI
Oamenii de afaceri din Romania nu isi pierd speranta. 6 din 10 antreprenori se asteapta la cresterea cifrei de afaceri
Institutia din Romania care te ajuta sa scapi de datoriile si dobanzile mari ale bancilor: totul e gratuit!
Cresc ingrijorarile legate de facturile la gaze si curent din primavara lui 2025: "Noi suntem furnizori de energie, nu furnizori de ajutoare sociale"
Partenerii nostri
Calendarul Vesel al Managerului HR 2025! De ce este cadoul corporate ideal?
Reintegrarea unui salariat, conform unei hotarari judecatoresti. Cand se inregistreaza in Revisal?
Inregistrarea video a salariatilor, in vederea pontajului - incalca sau nu legea GDPR?