Pe langa respectul de care s-a bucurat in randul colegilor de breasla si al prietenilor Paul Newman a fost, daca nu primul, cel mai mare filantrop din industria cinematografica a ultimilor 100 de ani. Dupa ce si-a efectuat stagiul militar si a absolvit Kenyon College, obtinand o diploma in economie, Newman a urmat cursul de actorie la New York, debutand pe Broadway in 1953.
De-a lungul unei cariere extrem de prolifice, care s-a intins pe parcursul a cinci decade, Paul Newman a fost nominalizat de zece ori la globul de aur si de sase ori la Oscar, castigand doua globuri de aur, un premiu BAFTA, un premiu Emmy si un Oscar. A fost un mare pasionat de curse automobilistice.
La inceputul anilor 80, pe cand lucra la filmul "Verdictul", Paul Newman s-a intors acasa pentru o scurta vacanta, iar intr-una din zilele sale libere s-a gandit sa isi prepare o salata. Cum insa nu avea in casa un sos pe care sa il foloseasca, a inventat unul. I s-a parut atat de reusit incat a inceput sa le faca cadou prietenilor dressing-ul de salata preparat cu propriile sale maini.
In iarna anului 1980, in timpul sarbatorilor, Newman a contactat un prieten, pe nume A.E.Hotchner pentru a-l ajuta sa umple sticlele cu dressing pe care urma sa le daruiasca apropiatilor. Acestia lui Newman au crezut ca este vorba doar despre un moft al actorului, insa curand rudele si prietenii care primisera deja dressing-ul au inceput sa comande si pentru rudele si prietenii lor. Devenise clar ca dressing-ul de salata al lui Paul Newman se transformase intr-un succes. In 1982, impreuna cu Hotchner, Newman s-a hotarat sa produca pe scara larga inventia sa culinara, care in primul an i-a adus un profit de 300.000 de dolari.
Cei doi antreprenori, unul actor de succes, cu venituri extraordinare, iar celalalt romancier de succes si scenarist de televiziune cu incasari importante, au hotarat ca toate profiturile sa fie indreptate catre asociatiile de caritate.
De-a lungul anilor, compania celor doi, care se numeste Newman's Own si-a extins gama de produse, fabricand sosuri pentru paste, limonada, popcorn, prajituri, precum si hrana pentru animale. Ca si in cazul dressing-ului de salata, toate profiturile, dupa scaderea cheltuielilor si a taxelor si impozitelor au fost destinate actelor caritabile. In 1988, cei doi fondatori au infiintat o tabara de vara pentru copii, "The Hole in the Gang Camp" in Connecticut, un loc in care copiii saraci sau cei cu diverse probleme de sanatate si handicapuri isi pot petrece o binemeritata vacanta. In 2012-2013, 20.000 de copii au beneficiat de serviciile medicale puse la dispozitie in acest campus, care se ghideaza dupa conceptul "Healing-Feeling"(Vindecare - Sentiment).
La sfarsitul primilor 10 ani de functionare compania, care a pornit de la dressing-ul de salata preparat in casa de actorul Paul Newman, a realizat 50 de milioane de dolari profit din vanzari si cedarea drepturilor de autor ale siglei si marcii. Compania s-a dezvoltat cu un nou departament de hrana si pizza congelate, iar in 2014 conteaza pe 100 de sortimente diferite.
Pe toata perioada functionarii acestei companii donatiile au atins suma de 400 de milioane de dolari, iar succesul lui Paul Newman, chiar si dupa disparitia acestuia, ne arata ca atunci cand daruiesti primesti inzecit. Mai importanta decat atat este dorinta de a darui fara a astepta nimic in schimb.
Acesta este spiritul sarbatorilor pe care le-am petrecut si care ar trebui sa ne invete sa fim mai buni, mai intelepti si mai aproape de semenii nostri aflati in dificultate.