Un element vital: unde sunt amplasate afacerile dvs.?
afacerimarketingvanzari
Un element vital: unde sunt amplasate afacerile dvs.?
Intentionati sa desfasurati afaceri in domenii variate precum: fast-food, serviciilor sau comertului cu amanuntul? Atunci puneti amplasamentul viitorului dvs. sediu/magazin in fruntea listei de prioritati. O covrigarie, un laborator foto, o clatitarie, un anticariat, un centru de copiere sunt afaceri destinate din start esecului daca nu sunt pozitionate unde trebuie.
Gasirea amplasamentul potrivit s-ar putea sa fie cel mai important lucru pe care il aveti de facut in aceasta faza de inceput a unei
afaceri. Restul problemelor trec pe planul doi. Desigur, conteaza si sa aveti un serviciu/produs foarte bun,
dar cum vor sti potentialii consumatori de el
? Si, mai ales,
cum vor ajunge sa beneficieze de el? Pentru a alege locatia potrivita exista instrumente complexe de
analiza, care includ indici legati de trafic, structura demografica a zonei, stil de viata al rezidentilor etc.
Totusi, daca vreti sa aveti o anumita doza de certitudine ca nu veti da gres, puteti apela la urmatorul criteriu: cautati un amplasament cat mai apropiat de al principalului dvs. competitor.
De ce sa te inhami la cheltuieli mari, facand analize costisitoare ale diverselor potentiale locatii?, explica Greg Kahn, consultant in domeniu, colaborator al firmelor Subway si Home Depot.
Concurenta in
afaceri a facut deja aceste analize. Si mare parte din bugetul ei de marketing este alocata atragerii clientilor potriviti in zona.
De ce sa cheltuiesti alti bani cand concurenta a cheltuit deja pentru tine? Mai mult, a fi langa concurenta in
afaceri se poate dovedi un lucru benefic pentru ambele parti: clientii percep aceasta apropiere ca pe un razboi in a oferi cele mai bune servicii sau cele mai mici preturi, ca urmare traficul in zona poate creste de la sine, strict pe baza acestei impresii.
Asta nu inseamna ca trebuie sa renuntati la propriile dvs. evaluari. S-ar putea ca zona sa aiba anumite particularitati de care doar concurenta, in calitate de primul venit, poate sa profite. Si, in plus, a cunoaste exact ce inseamna procesul de evaluare a unei locatii va ajuta foarte mult atunci cand planuiti o extindere.
Desigur, am luat in calcul doar afacerile care isi bazeaza rentabilitatea pe volumul ridicat al vanzarilor, provenit de la un numar cat mai mare de clienti. Este limpede ca demararea afacerilor in zone putin frecventate inseamna, practic, faliment.
Exista, in schimb,
afaceri care obtin rezultate foarte bune, fara sa se bucure de cine stie ce pozitii: este cazul magazinelor de mobila, al celor de produse electronice, de articole casnice sau, in general, al magazinelor care ofera marfuri al caror pret, prin definitie, este ridicat.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Cum sa pornesti afaceri