Planificarile de afaceri
afaceripiatamarketing
Planificarile de afaceri
Ca om de afaceri, indiferent de dorintele dvs., sunteti implicat intr-un razboi pentru piata sau pentru resurse. Problema care se pune este cum faceti fata acestui conflict, pentru ca daca nu ii abordati cu seriozitate, va treziti dat la o parte. Pentru a atinge un obiectivul de afaceri propus este necesara o analiza care sa va arate sansele realizarii acestuia.
Daca analizele sunt incurajante, pasul urmator este identificarea strategiei generale de
afaceri. Pe baza acestora din urma se stabilesc strategiile departamentale (de
marketing, de productie si operatiuni, de resurse umane, precum si
financiar-contabile).
Locul monitorizarii concurentei in cadrul planificarii de afaceri
Toate planificarile se bazeaza pe analiza situatiei actuale (numita si
audit,
cercetar
e,
evaluare). Analiza poate cuprinde:
- cercetarea de
marketing;
- analiza proceselor de productie si operatiuni;
- analiza resurselor umane;
- analiza
financiar-contabila;
- analiza riscurilor.
Pentru a face fata concurentei in
afaceri, realizati fiecare dintre aceste analize cu maxim profesionalism si rigoare. Altfel rezultatele vor fi, in cel mai bun caz, nerelevante (ducand pana la actiuni sortite falimentului, daca strategiile se vor baza pe concluzii eronate sau incomplete ale analizelor).
Monitorizarea concurentei in
afaceri face parte din analiza factorilor externi de influenta asupra activitatii firmei, din cadrul cercetarii de
marketing, care la randul ei face parte din planificarea de
marketing. Ca analiza a factorilor externi, alaturi de aceasta monitorizare se mai afla analiza pietei, analiza industriei, precum si a celorlalti factori care pot influenta activitatea firmei (mediul economic, politic, social, legislativ, tehnologic etc.).
Definitie
Monitorizarea concurentei este procesul de identificare si evaluare a informatiilor relevante despre activitatea competitorilor, in scopul determinarii unei strategii de
marketing potrivite firmei aflate in concurenta. Mult prea des firmele pornesc
atacuri asupra concurentilor lor, neavand nici un fel de avantaj in fata acestora.
Cea mai mare parte a acestor atacuri sunt sortite esecului, pentru simplul fapt ca aceste firme asteapta din partea potentialilor clienti sa abandoneze produsele concurentei, pe care le utilizeaza deja, si sa cumpere produsele lor pentru nici un alt motiv decat ca asa vor managerii firmelor
atacatoare.
Avantajul concurential este esential pentru strategia de marketing
Pentru definirea unei strategii de
marketing adecvate, este necesara definirea avantajului concurential i cum se diferentiaza firma dvs. de ceilalti concurenti, astfel incat produsele si serviciile dvs. sa fie preferate de catre clienti.
In
afaceri, pentru a atrage clienti trebuie sa va diferentiati produsele si serviciile fata de concurenta.
Dar cum va veti putea diferentia fata de oponenti daca nu stiti cine sunt, ce fac si cum fac acestia?
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Cum sa pornesti afaceri