Obtineti importante avantaje competitive in firme prin cunoasterea clientilor
firmeafaceripiata
Obtineti importante avantaje competitive in firme
prin cunoasterea clientilor
In firme se interactioneaza mai bine cu clientii sai atunci cand tine cont de opinia acestora, cand asculta dorintele lor si incearca sa le raspunda cu oferte de afaceri. Cand isi cunoaste clientii, o firma ii poate fideliza si le poate vinde mai multe produse sau servicii.
O abordare profitabila in
afaceri a situatiei in
firme este instalarea unui contact center profesionist.
Analiza situatiei existente in firme
Orice firma de
afaceri ar trebui sa stie sa adune si sa exploateze la maximum informatiile despre clientii sai, pentru ca acest lucru ii va conferi avantaje pe termen lung intr-o
piata din ce in ce mai concurentiala. Aceste date ii permit nu numai sa ii fidelizeze pe clienti, ci si sa afle care client ii aduce cele mai mari beneficii de
afaceri, putand sa interactioneze mai bine cu acestia. In cele mai multe cazuri, principiul 20-80 functioneaza in orice tip de
afaceri: doar 20% din clienti genereaza marea majoritate, 80%, din incasari.
In al doilea rand, firmele pot afla usor care sunt nevoile reale ale clientilor, poate face oferte personalizate si le poate oferi acestora alte servicii sau produse de care au nevoie.
In fine, nu in ultimul rand, compania poate afla ce anume nu le place clientilor sai. Adaptandu-se rapid la nevoile acestora, orice firma poate evita o multime de neplaceri.
Intr-o
piata concurentiala, satisfactia clientilor contribuie semnificativ la obtinerea profitului in
afaceri. Clientii sunt multumiti cand la firma la care apeleaza le satisface asteptarile. Iar pentru a multumi clientii compania trebuie sa-si cunoasca clientii.
Studiile arata ca marea majoritate a clientilor vor de la
firme produse de calitate si avantaje oferite de acestia (circa 56% din participanti).
Alti 28% din clienti, sau aproape o treime, doresc de la
firme sa le ofere servicii de calitate atunci cand interactioneaza. Doar un uimitor procent de 7% au declarat ca vor produse mai ieftine, iar 3% au declarat ca ei aleg furnizorul dupa marca.
Strategia de crestere a profitului in firme
Evident ca trebuie sa stim pe ce se fundamenteaza deciziile clientilor. Conteaza daca multi dintre clientii firmei sunt tineri, la inceput de cariera. Atunci mesajul adresat lor va tine cont de dorintele specifice, de faptul ca isi fac planuri de viitor, ca sunt dispusi sa incerce ceva nou in
afaceri si in alte domenii. Iar alte avantaje trebuie sa fie oferite de firma pentru clientii de la 35 la 45 de ani si asa mai departe.
In general, un singur tip de clienti aduce cea mai mare profitabilitate in
firme si are cele mai mare avantaje in
afaceri. Identificand tipurile de clienti si stabilind vanzarile realizate de acestia, compania poate sa identifice usor noi oportunitati de
afaceri si sa realizeze
vanzari mai mari.
Mai multe articole despre acest subiect, gasiti in sectiunea:
Cum sa pornesti afaceri