Cum sa concurati cu marile companii pentru a atrage si retine talent
Intrebare: Derulez o afacere medie si piata "job"-urilor fiind atat de fierbinte, sunt ingrijorat(a) cu privire la pastrarea angajatilor. Nu pot concura cu marile companii din domeniu de afaceri in ceea ce priveste salariile si celelalte bonusuri oferite.
Cum imi pot motiva oamenii fara sa ma ruinez?
Raspuns: Vesti bune! Majoritatea lucratorilor nu parasesc un angajator pentru mai multi bani sau mai multe beneficii. Ei pleaca mai degraba din cauza modului in care sunt tratati zi de zi. Daca relatiile curente cu acestia sunt dominate de stari tensionale si de feed-back negativ permanent, atunci gandul ca ar putea fi tratati mai bine ii determina pe multi sa accepte o alta oferta de angajare sau sa ia in considerare beneficiul unui venit salarial mai mare.
Ceea ce spun oamenii in prezent ca vor de la o slujba nu s-a schimbat semnificativ in ultimii 40 de ani. In vreme ce doar cativa angajatori sunt dispusi si isi permit sa ofere salarii peste medie cu toate ca nu exista angajat care sa nu isi doreasca asa ceva, banii reprezinta arareori primul sau singurul lucru pe care oamenii il declara ca motivatie principala in alegerea unui loc de munca.
Primele cinci caracteristici pozitive ale unei slujbe pe care le scot in evidenta cele mai multe sondaje se relationeaza aproape mereu cu nevoia de recunoastere si stimulare.
Cei mai importanti factori in afaceri: recunoasterea calitatilor, a aptitudinilor si a rezultatelor atinse, activitatea cu semnificatie si sens, precum si mediul de lucru. Ca grup, tinerii pot fi in mod deosebit stimulati altfel decat prin bani. Idealismul inerent varstei ii va face aproape intotdeauna sa fie interesati in valorile companiei si in valentele comunitare ale acesteia.
Cel mai important lucru pe care il puteti face pentru a va pastra angajatii este acela de a stabili o relatie buna de lucru cu ei. Puteti realiza aceasta gasind cai si metode pentru a stimula o activitate zilnica stimulanta si provocatoare. Trebuie sa tineti de asemenea cont de faptul ca nu veti putea asigura de unul(una) singur(a) tot procesul de motivare a angajatilor. De aceea, este bine sa incurajati toti lucratorii pentru a se motiva unii pe altii si a stimula ori de cate ori este posibil activitatea colegilor.
Apoi, un alt element care trebuie retinut este ca nici un rezultat bun nu trebuie sa treaca neobservat. In masura posibilului, nici o imbunatatire a activitatii nu trebuie ignorata sau lasata sa treaca fara un comentariu pozitiv din partea dumneavoastra. Nimanui nu ii place sa simta ca eforturile si realizarile sale sunt tratate ca ceva banal si de la sine inteles.
Puteti fi sigur(a) ca daca nu le veti arata ca sunt apreciati si respectati pentru munca lor, in special atunci cand au rezultate deosebite, angajatii dumneavoastra se vor simti neglijati, ignorati si desconsiderati.
Recunoasterea meritelor si programele de gratificare vor fi cu atat mai eficiente cu cat relatiile dumneavoastra personale cu angajatii, precum si relatiile dintre ei vor fi mai bune si mai stranse.
Una dintre cele mai mari greseli in ceea ce priveste recunoasterea si gratificarea este sa plecati de la premisa ca exista un anumit lucru care ii poate satisface pe toti. Nu exista asa ceva, nici macar banii. Asa ca nu mai cautati un stimulent universal. Nu il veti gasi niciodata.
Motivarea prin recunoastrea meritelor si prin gratificari constituie intotdeauna o afacere personala, individuala. De aceea, este important sa stiti ce anume il motiveaza pe fiecare angajat in parte ce le place, care sunt obiectivele lor profesionale pe termen lung si pe termen scurt si cum poate fi definit orizontul lor de asteptari in ceea ce priveste responsabilitatile ce le revin.
Veti avea surpriza sa constatati ca faptul de a arata interes fata de familiile, hobbiurile si visele lor se poate dovedi extrem de motivant. Le puteti de asemenea solicita idei pentru dezvoltarea unei afaceri, in cadrul careia sunt si ei implicati, la diferite niveluri. Ocazional, oferiti-le un premiu, un bonus pentru un tel atins.
...Evident ca toate cele de mai sus nu pot constitui un substitut pentru un salariu bun.
Veti fi insa surprins(a) sa constatati cum unele dintre aceste lucruri mici reusesc sa produca suficient stimul pentru ca angajatii sa se mentina la un nivel ridicat de eficienta si productivitate in afaceri.
...In timp ce dumneavoastra mentineti aceleasi state de plata!
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Cum sa pornesti afaceri
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212