10 sfaturi de retinut inainte de a porni noi afaceri
afaceripiataplan de afaceri
10 sfaturi de retinut inainte de a porni noi afaceri
1. De ce porniti o noua afacere?
Faptul de a porni si a conduce o noua afacere este consumator de timp. Pentru a avea succes in afaceri, trebuie sa va concentrati si sa reusiti sa va structurati cat mai bine timpul. Rezultatele nu vor inceta sa apara, insa este nevoie sa va ganditi cu atentie daca posedati atributele si tipul de personalitate necesare demararii si derularii unei asemenea afaceri.
2. Strucutura companiei
Va trebui sa va decideti asupra strucuturii
afacerii (SRL, societate pe actiuni sau parteneriat) si asupra obligatiilor si responsabilitatile care va incumba in calitate de proprietar al noii
afaceri. Informativa cat mai bine asupra tipurilor de strucura a unei companii.
3. Atu-uri
Identificati atu-urile si mai ales, punctele dumneavoastra slabe. Fiti sincer(a) si cereti-le prietenilor si colegilor sa va vorbeasca deschis despre acestea. In cazul in care stati mai putin bine in anumite domenii de
afaceri, angajati persoane cu calitati complementare sau apelati la consilieri profesionisti atunci cand aveti nevoie.
4. Fonduri
Chiar daca aveti cea mai buna idee din lume, este destul de improbabil sa reusiti sa
spargeti piata instantaneu. Incercati sa fiti cat mai conservator(are) cand vine vorba despre estimarile cu privire la fondurile necesare si faceti tot posibilul pentru a strange suficient de multi
bani astfel incat sa va mentineti pe
linia de plutire in timp ce noua dumneavoastra afacere isi experimenteaza primele respiratii.
Este posibil sa aveti nevoie de un credit. Asa ca ar fi indicat sa va ganditi de la bun inceput la un
plan de afaceri foarte bine pus la punct, pe care sa il prezentati bancii creditoare.
5. Competitia
Nu o subestimati niciodata!
Nu va menajati in efortul de a cerceta cat mai in profunzime segmentul de
piata pe care vreti sa patrundeti. Este esential sa identificati orice slabiciune manifestata de catre competitori si sa va asigurati ca produsul/serviciul pe care il oferiti este cu cel putin o clasa peste al lor. Competitia este ceva cat se poate de sanatos, insa este absolut necesar sa cercetati in permanenta piata si sa nu deveniti niciodata autosuficient(a).
6. Piata
Asigurati-va dintru bun inceput ca exista o
piata pentru produsul sau serviciul dumneavoastra. Este vital pentru puiul dumneavoastra de afacere sa va asigurati ca piata este suficient de avida in ceea ce priveste produsul/serviciul pe care urmeaza sa il oferiti.
7. Planul de afaceri
Nu treceti sub nici o forma cu vederea acest pas!
Chiar daca nu veti mai consulta planul niciodata, este uimitor cat de multe idei se pot dezvolta daca va asterneti toate gandurile pe hartie intr-o forma atent structurata. Nu numai ca veti avea nevoie de un
plan de afaceri cat mai bine structurat si conceput atunci cand va veni vremea sa apelati la un credit sau sa dezvoltati un parteneriat de
afaceri, insa un astfel de plan va va ajuta sa va concentrati asupra obiectivelor si va va obliga sa va situati intotdeauna in vecinatatea prioritatilor dumneavoastra.
8. Personalul
Pe masura ce afacerea se extinde, veti avea cu siguranta nevoie sa angajati personal suplimentar pentru a acoperi anumite sectoare ale companiei dumneavoastra. Trebuie sa va asigurati ca toti angajatii au calitatile si aptitudinile necesare pentru indeplinirea sarcinilor pe care le trasati.
Mai presus de toate, trebuie sa invatati arta de a
curge alaturi de oamenii cu care lucrati. Este unul dintre marile secrete ale tuturor afaceristilor de succes: sa va ajustati mereu frecventa pentru a va afla pe aceeasi
lungime de unda cu fiecare angajat.
9. Solicitati consiliere
Cand derulati o afacere, cateva cuvinte primite de la un sfatuitor de incredere (contabil, avocat, consilier de
afaceri) pot face diferenta intre succes si esec. Inainte de a angaja un profesionist, este de preferat sa intrati in legatura cu mai multi, pentru a putea compara. Nu uitati: decizia nu trebuie sa o luati raportandu-va exclusiv la pret.
10. Principalele cauze ale esecurilor
Principalele cauze ale esecului unei noi
afaceri sunt: proiectarea unui orizont de asteptare fantezist, nedepunerea unui efort sustinut pentru cercetarea pietei, angajarea unui personal nepotrivit specificului afacerii, insuficienta fondurilor necesare lansarii si sustinerii.
Nu scapati nicio clipa din ochi aceste posibile capcane!
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Cum sa pornesti afaceri