Cum sa va informati asupra potentialilor parteneri de afaceri
afacerifirmefinanciar
Cum sa va informati asupra potentialilor parteneri de afaceri
Ce trebuie sa stiti despre firmele cu care intentionati sa faceti afaceri
Daca aveti in vedere desfasurarea in viitor a unor
afaceri cu firme (societati comerciale, societati de asigurari, de
consultanta, de intermediere, banci etc.) romanesti sau straine, va recomandam sa va informati, inainte de a incheia afacerea, asupra urmatoarelor aspecte:
- bunul renume, solvabilitatea/bonitatea;
- competenta in raport cu tipul de
afaceri pe care urmeaza sa-l derulati impreuna;
- cazierul fiscal, comercial,
financiar-bancar si chiar judiciar al posibililor parteneri de
afaceri;
- grupul de interese din care face parte firma pe care o aveti in vedere (pentru a nu fi legati cu unii dintre competitorii si/sau adversarii dvs. in
afaceri);
- orice alte aspecte despre care stiti ca, necunoscute din vreme, va pot aduce prejudicii in relatiile de
afaceri cu acesti parteneri.
Sursele de informatii despre partenerii de afaceri la care puteti apela
Puteti obtine informatii despre partenerii de
afaceri (persoane juridice si reprezentantii lor, persoane fizice) din surse publice (deschise) sau confidentiale.
Dintre sursele publice, cele mai importante sunt:
- ofertele si prezentarile facute de potentialii parteneri de
afaceri, cu diferite ocazii si sub diferite forme (la seminarii, targuri, expozitii, demonstratii in forma audio-video, discutii etc.);
- camerele de comert, respectiv Registrul Comertului teritorial, unde acestia sunt inregistrati (cazierul comercial);
- bancile unde isi au deschise conturile prin intermediul bancii dvs. (bancile nu furnizeaza cifre precise, dar pot indica categoria de risc bancar a potentialilor parteneri de
afaceri);
- publicatiile burselor de marfuri, valuta si valori;
- reprezentanti, delegati, agenti comerciali etc.;
- partenerii si concurentii in
afaceri ai firmei pe care o aveti in vedere;
- organele fiscale (cazierul fiscal);
- presa, inclusiv publicatiile specializate;
- Internet;
- mediul si anturajele specifice.
Iata si sursele confidentiale la care puteti avea acces:
- persoane din interiorul firmelor respective;
- organele de politie/evidenta populatiei (cazierul judiciar, evidenta operativa sau baze de date similare) si servicii secrete;
-
liste negre, intocmite pe diferite zone, tari, domenii de activitate;
-
firme specializate in consultanta, analiza pietei, investigatii economice,
financiare, comerciale etc.
Fata de aceasta abundenta si diversitate a surselor de informatii,
va recomandam sa aveti in vedere ca informatiile obtinute sa satisfaca urmatoarele
cerinte:
-
utilitatea - modul in care respectivele informatii servesc conducerii in procesul de cunoastere si reglare a relatiilor de
afaceri cu partenerii;
-
exactitatea - pentru a asigura aceasta cerinta, este necesar sa verificati informatiile apeland la mai multe surse;
-
profunzimea - nivelul de detaliere pe care il atinge informatia, masura in care evidentiaza relatiile cauza-efect ale datelor si fenomenelor analizate;
-
vechimea - trebuie cautate atat informatii din
cazierele (istoricul) potentialului partener de
afaceri, cat si informatii foarte actuale, de ultima ora;
-
valoarea - caracteristica sintetica; cu cat informatia este mai valoroasa, cu atat este mai mare posibilitatea dvs. de a lua decizia corecta in privinta colaborarii cu firma pe care o aveti in vedere;
-
costul - raportul efect/efort in colectarea informatiilor despre potentialii parteneri de
afaceri trebuie sa fie cat mai mare: profitul si afacerile cu ei trebuie sa fie cat mai mari, pierderile cauzate de lipsa de informatii - cat mai mici, iar costurile de obtinere a informatiilor - cat mai scazute.
Mai multe articole despre acest subiect le gasiti in sectiunea: Cum sa pornesti afaceri