Sfaturi de la antreprenori: Comunicatul de presa in era digitala
sfaturiantreprenoriantreprenoriatcomunicate de presaredactaretimp
Un antreprenor intreaba: "Cred ca majoritatea comunicatelor de presa sunt lungi si plictisitoare. Cum as putea sa redactez un comunicat care sa respecte toate regulile jurnalismului si in acelasi timp sa fie original?"
In pas cu moda
"In prezent, exista numeroase instrumente care pot fi folosite pentru transformarea comunicatului de presa intr-un element interactiv si interesant. Structura in sine trebuie sa ramana clasica, dar sa fie insotita de anumite linkuri catre fisiere video sau fotografii de pe site-ul dumneavoastra, care sa va insoteasca mesajul" -
Jerry Piscitelli, Portopong LLC
Reteaua conteaza
"Incerc sa nu utilizez comunicate de presa. Desigur, pot fi folositoare si au puterea de a transmite un mesaj, dar reteaua de cunostinte din presa este mult mai eficienta si ofera o expunere mult mai buna. Asigura-te insa ca vei fi capabil, la randul tau, sa ii ajuti pe colegii jurnalisti, daca vor avea nevoie" -
Colin Wright, Exile Lifestyle
Spune o poveste
"Foloseste comunicatul de presa pentru a spune o poveste, pe care reporterul o poate dezvolta. Un comunicat de presa de calitate utilizeaza toate instrumentele de marketing viral - curiozitate, autoritate, factor social. Comunicatul tau reprezinta o unealta de marketing pentru reporter, ar trebui scris astfel incat sa se poata scrie despre el, nu doar sa prezinte o informatie" -
Laura Roeder, LKR
Tu l-ai citi?
"De cate ori scriu un comunicat de presa, ma intreb pur si simplu daca l-as citi, in situatia in care as fi nevoita. Acesta este cel mai bun test" -
Derek Johnson, Tatango
Nu uita de fotografii
"Multe servicii de comunicate de presa ofera in prezent optiunea adaugarii de fotografii. Foloseste-te de aceasta functie, pentru a te diferentia" -
Lisa Nicole Bell, Inspired Life Media Group
Alege un unghi de abordare
"Alege un unghi de abordare, inainte de a purcede la redactarea comunicatului. Daca stii cui te adresezi, vei stii si cum sa scrii. Furnizeaza informatii concrete, care sa iti sustina povestea" -
Vanessa Nornberg, Metal Mafia
Creeaza un "comunicat de presa video"
"Comunicatele de presa sunt plictisitoare si multi le ignora. In schimb, un material video poate fi urmarit cu usurinta" -
Ashley Bodi, Business Beware
Foloseste statistici
"Majoritatea comunicatelor de presa sunt plictisitoare, deoarece sunt redactate intr-un stil de lemn si nu contin informatii coerente. Statisticile pot fi utilizate cu succes in comunicate. Gandeste-te cum poti prezenta unele aspecte in cifre, fara sa devii “profesor de matematica" -
Nathan Lusting, Entrustet
Ofera informatii valoroase
"Cheia redactarii unui comunicat de presa este furnizarea de informatii valoroase. Editorii cauta statistici si studii pe care sa le citeze in articolele lor. De exemplu, SurveyMonkey va ajuta sa realizati propriile cercetari de piata. Fiecare comunicat de presa trebuie sa contina informatii care pot fi utilizate de jurnalisti. Nu vorbi in van despre restaurantul sau site-ul tau - ofera informatii coerente, informatii necesare" -
Tina Wells, Buzz Marketing Group
11 sfaturi utile pentru antreprenori in relatia cu presa
-- Innovate, Don't Renovate --
"Motivul pentru care multe comunicate de presa sunt plictisitoare este lipsa de inovatie. Trebuie sa ai imaginatie, sa fii original, cand redactezi continutul acestui tip de material" -
Ryan Holmes, HootSuite
Introducerea trebuie sa atraga atentia cititorului
"Oamenii nu au timp sa citeasca pagini intregi despre compania ta, astfel incat trebuie sa fii scurt si la obiect in scriere. De exemplu, o declaratie din partea ta poate cantari greu in cadrul comunicatului de presa" -
Anthony Saladino, Kitchen Cabinet Kings
Social media va spune ceva?
"Comunicatele de presa traditionale si-au trait gloria. Traim intr-un univers dominat de retelele de socializare si n-ar trebui sa ne mire faptul ca si comunicatele de presa au nevoie de expunere in social media" -
Natalie MacNeil, scriitoare
Gandeste ca un jurnalist
"Fiecare comunicat de presa trebuie sa reprezinte un produs jurnalistic. Trebuie sa atragi atentia publicului. Regula mea personala implica o singura pagina destinata comunicatului de presa, nici mai mult, nici mai putin! Fiecare cuvant care poate fi taiat trebuie taiat! Mai putin inseamna mai bine. Oamenii nu au timp sa citeasca seria de romane plictisitoare "Comunicatul meu" -
Zach Cutler, Cutler Group
Optimizati comunicatul de presa pentru motoarele de cautare
"Comunicatul de presa trebuie sa fie cat mai vizibil pe internet, astfel incat necesita optimizare. Selectati o serie de cuvinte-cheie, pe care le folositi mai des in comunicat. In acest fel, investitia dumneavoastra se va amortiza in scurt timp si veti beneficia de mai multa vizibilitate sau trafic pe site, dupa caz" -
Dan Schawbel, Millennial Branding
Sursa: YEC