Cum sa scrii o carte despre dezvoltarea profesionala
cartidezvoltare profesionalaeditorscriitorcomputerraspunsuri
Vrei sa te lansezi in lumea editoriala? Sa devii scriitor? Poti incepe cu o carte despre dezvoltarea profesionala. Care este insa cel mai pretios sfat, pentru un autor incepator? In primul rand, trebuie sa te intrebi in ce masura te vei diferentia. "Este o nisa aglomerata, astfel incat vei avea nevoie de o carte care sa iasa din tipare, sa contrazica tot ce a fost scris pana acum. Inainte de a pune pixul pe hartie sau de a te aseza la tastatura computerului tau, intreaba-te de ce ar vrea oamenii sa iti citeasca lucrarea, in defavoarea altui autor. Daca gasesti raspunsul la aceasta dilema, pune-te pe scris!", ne sfatuieste Lea Woodward, cofondator Inspiring Ventures.
De asemenea, trebuie sa stii de ce doresti sa scrii o carte, nu sa muncesti in van. "Sunt sigur ca aveti pasiunea de a scrie. Ganditi-va insa de ce doriti sa scrieti o lucrare profesionala. Dorinta singulara de a avea o carte pe care sa fie trecut numele dumneavoastra nu este suficienta. Aveti nevoie de un scop mai nobil. Aveti o motivatie personala? Ganditi-va, totodata, ca redactarea unei carti este diferita de promovarea si vanzarea uneia. Eu am invatat asta, in urma unor experiente dificile", subliniaza Michael Bruny, speaker international, coach si autor (Ambassador Bruny.com).
Dezvoltarea strategiilor este mama sigurantei. "Lucreaza organizat. In primul rand, evalueaza publicul tinta, gandeste-te la ce ar vrea sa auda acesta. Apoi dezvolta cartea. Pe masura ce o scrii, pozitioneaza-te ca si subiect. Scrie si vorbeste despre experientele personale, nuantate sau nu. Inainte de a finaliza cartea, dezvolta o strategie prin care sa o aduci in bibliotecile cat mai multor cititori", ne sfatuieste Lisa Nicole Bell, CEO Inspired Life Media Group.
"Nu incerca sa ne impresionezi. Descrie-ne insa modul in care ai invatat sensurile vietii. Ce ai invatat din experientele dureroase si cum ne poti ajuta sa le evitam, sa nu trecem prin aceleasi suferinte? As aprecia asta. Oamenii vor sa invete de la cei care au povesti interesante de viata. O poveste care sa se identifice inevitabil cu a lor. Ce lipseste din conversatie, dar s-ar putea sa conteze pe viitor? Cartea ta trebuie sa fie un cadou pentru cititori, nu un obiect pe raftul unei biblioteci prafuite", spune Michael Margolis, presedinte al Get Storied.
Danny Wong, cofondatorul Blank Label Group Inc, ne invata sa "cerem ajutorul altor scriitori". "Daca te angajezi in realizarea unei carti, asigura-te ca primesti sustinerea necesara. Ai nevoie de un mentor, care sa te incurajeze - deoarece redactarea unei carti este diferita de editarea unei stiri sau postarea unor materiale pe blogul personal".
Nu pierde timpul, treci la scris! "Inceteaza cu discutiile si apuca-te chiar azi sa scrii. Nu conteaza daca ti-ai creionat un plan in minte, important este sa incepi de undeva! Realizeaza o schita succinta a capitolelor pe care vrei sa le incluzi in capodopera ta si bate la tastatura", ne motiveaza Louis Lautman, fondatorul Young Entrepreneur Society.
Construieste-ti audienta in timp ce scrii - "Cel mai bun sfat pe care l-am primit a fost sa promovez cartea in timp ce o scriam. Editorii imprima carti fara sa le promoveze. In calitate de autor, esti responsabil pentru marketingul cartii tale. Am vorbit despre cartea mea, despre ideile mele, mi-am facut publicitate - cu un an inainte de publicare!", avertizeaza Dan Schawbel, fondatorul Millennial Branding.
In cariera ta de scriitor, vei avea nevoie de un agent bun. "Daca ai parte de un agent bun, jumatate din drum este parcurs. Este foarte greu sa atragi atentia unei edituri. Agentii stiu sa te promoveze", subliniaza Vanessa Van Petten, CEO si autor, Science of People.
"
In calitate de CEO al unei companii care publica peste 100 de carti de business, motivationale si de dezvoltare pe an, am vazut tot ce se putea vedea! Nimic nu ma sperie mai tare decat un autor care spune ca "lucrarea sa se adreseaza tuturor cititorilor". Succesul unei carti survine din nisa publicului. Canalizeaza-ti cartea catre o anumita nisa si pune monopolul asupra acesteia!", explica Adam Witty, fondator si CEO al Advantage Media Group.
Ai un editor de exceptie? "Multe carti esueaza, deoarece nu au beneficiat de atentia unui editor bun. Angajeaza un editor priceput, care poate opera obiectiv asupra cartii, care o poate CORECTA. Cartea ta va deveni nu buna, ci extraordinara si vei avea incredere ca in mainile cititorului se afla un produs literar de exceptie", spune Erin Blaskie, CEO BSETC.
Cat de original este continutul tau? "Cumpara sau citeste toate cartile care au fost scrise pe tema aleasa de tine. Vei vedea astfel care unghi de abordare a ramas netratat", subliniaza autorul Michael Ellsberg (Penguin and HarperCollins).
Adam Gilbert, de la My Body Tutor ne sfatuieste sa NU scriem o carte. "Cine o sa cumpere cartea ta? Cum o sa stie ca exista? In primul rand, ai nevoie de cititori - poti incepe cu un blog. Vei vedea ca nu toate ideile tale se preteaza unei carti. Daca nu merita, nu iti irosi timpul si efortul pentru a scrie o carte. Cartea este cea mai usoara etapa din acest proces; stabilirea unei baze solide de admiratori este partea grea".
inShare