Scrisorile oficiale de recomandare
scrisoare de recomandarevanzaricurriculum vitae
Scrisorile oficiale de recomandare pot reprezenta garantia succesului afacerii dumneavoastra. Potentialii viitori clienti dau mare importanta imaginii pe care v-ati construit-o de-a lungul timpului cu partenerii pe care i-ati avut. Este esential sa aveti scrisori oficiale de recomandare care sa ateste seriozitatea si calitatea serviciilor pe care le prestati.
Scrisorile oficiale de recomandare
Promovarea verbala pe care v-o fac colaboratorii dumneavoastra este necesara cresterii portofoliului de clienti. Insa, uneori, acestia nu vorbesc cu alte persoane. Pentru a va asigura ca puteti folosi recomandarile acestora, trebuie sa le obtineti in scris. Pentru aceasta este nevoie:
- sa solicitati o scrisoare oficiala de recomandare;
Suntem foarte bucurosi ca apreciati colaborarea cu noi, dupa cate aud de la dumneavoastra.
Se poate sa va exprimati aprecierea in scris pentru ca eu sa pot arata scrisoarea altor potentiali clienti si pentru ca managerul meu sa vada ca imi fac treaba?
Putine persoane vor raspunde negativ acestei cerinte, cele mai multe acordandu-va sprijinul de care aveti nevoie.
Citeste si:
Agricultura de lux: Un kg din aceasta leguma costa cat o garsoniera
- sa trimiteti formulare sau chestionare care sa fie completate de clienti;
Uneori, efectuarea unor sondaje si folosirea rezultatelor acestora este de ajuns.
Insa un impact mare il au si comentariile exprimate de clientii dumneavoastra. Este altceva atunci cand cineva spune
da si altceva cand spune
da, deoarece.....
De aceea este bine sa pastrati si comentariile clientilor atunci cand se face un sondaj, deoarece, ca reprezentant de vanzari, nu trebuie sa va intereseze numai cifrele.
- sa notati complimentele pe care o persoana vi le face atunci cand vorbeste cu dumneavoastra.
Multi clienti nu au timp sau nu vor sa completeze o scrisoare de recomandare sau un formular, insa sunt de acord sa le folositi comentariile pe care le aduc.
Dumneavoastra le puteti cere acordul si puteti merge pana la punctul in care intocmiti dumneavoastra o scrisoare de recomandare si i-o prezentati clientului pentru a o semna.
Desigur, trebuie sa procedati asa cu clientii cu care aveti relatii foarte bune si despre care sunteti siguri ca au o parere excelenta despre produsele si serviciile dumneavoastra.
Uneori, pentru a obtine o recomandare, trebuie sa oferiti ceva in schimb. Deoarece o scrisoare de recomandare este o modalitate de promovare, le puteti oferi si dumneavoastra clientilor publicitate gratuita.
Un reprezentant de vanzari al firmei de distributie obiecte de birotica si papetarie doreste obtinerea unei scrisori de recomandare din partea celui mai important client al sau, firma de prestigiu X, ale carei branduri sunt arhicunoscute.
In schimbul acestei scrisori de recomandare, reprezentantul de vanzari acorda timp de o luna un spatiu publicitar in incinta magazinului propriu de desfacere.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Corespondenta in afaceri
Sursa foto: pexeles.com