Inversarea ierarhiei puterii in marketing: Publicitatea online devanseaza televiziunile
marketingpublicitatereclame tvvanzarimarketing online
Au fost candva ziarul, radiorul si televizorul. Parea ca nimic mai interactiv, accesibil si ingenios nu mai putea aparea pentru lumea publicitara. Reclamele la tv au facut furori de-a lungul deceniilor, au schimbat de-a dreptul istoria, au dat tonul in moda, in cinematografie si arta. Au creat imperii prin vanzari masive ca urmare a impactului social, sau, din contra, au facut companii sa dispara. Aceasta este lumea publicitatii, in permanenta miscare.
Iar aceasta miscare a adus in prim-plan internetul, iar revolutia s-a produs. Practic, in 2019, daca firma ta nu este "pe net", nu existi, iar acest dicton e aplicabil si la nivel personal. Cine nu are un cont pe o retea de socializare si nu poate fi "reperat" de cei din jur in spatiul virtual pare ca nu exista.
Ca e bine sau nu, argumente putem gasi pentru ambele pareri, insa cert este ca pentru lumea publicitatii este cat se poate de bine, de provocator, de inovator, de nou si de fascinant.
Citeste si:
Euro a crescut spre 4,76 lei. Aurul atinge recordul ultimilor sase ani
Asistam la un moment istoric: schimbarea polului de putere in marketing
Publicitatea prin printuri sau reclame la tv a fost depasita de cea online. Pentru prima data in istorie, bugetul alocat pentru publicitatea online in SUA in acest an il va depasi pe cel consacrat pentru media traditionale, iar tendinta se va accelera in urmatorii ani, arata un studiu publicat miercuri de firma de cercetare de piata eMarketer, informeaza AFP.
Potrivit acestui studiu, cheltuielile cu publicitatea online in SUA vor creste cu 19% in acest an, pana la 129 miliarde de dolari, in timp ce cheltuielile cu publicitatea pentru suporturile traditionale vor scadea cu 4%, pana la 109 miliarde dolari. In plus, eMarketer prognozeaza o crestere de 58% a cheltuielilor cu publicitatea digitala intre 2018 si 2021, fata de o scadere de 4% pentru suporturile traditionale (afisaj, presa, televiziune, radio).
"Tranzitia treptata a atentiei consumatorilor spre platformele digitale a ajuns la un punct de inflexiune pentru advertiseri, fortandu-i sa se indrepte spre digital", a declarat directorul de prognoze de la eMarketer, Monica Peart.
Potrivit eMarketer, in 2021 cheltuielile cu publicitatea online vor reprezenta doua treimi (62%) din bugetele publicitare.
O alta tendinta este cresterea ponderii Amazon in sectorul publicitatii. Astfel, in 2019, Amazon ar urma sa revendice 8,8% din cheltuielile cu publicitatea pe suport digital in SUA, fata de doar 1,5% in 2016. Progresia Amazon se va face, la fel ca si in anii precedenti, in detrimentul Google, care ar pierde un punct din cota de piata pana la 37,2%, a Microsoft si a Verizon (care controleaza in special Yahoo).
Raportul eMarketer sustine ca "duopolul" Google-Facebook va inregistra in acest an primul declin al cotei pe piata de advertising, pana la 59,3% de la 60% anul trecut. Aceasta scadere se va datora in special Google, care va avea o cota de piata de 37,2%, in timp ce cota de piata a Facebook va inregistra o usoara crestere, de la 22,1% pana la 21,8.
Citeste si:
"Xenofobie" vs. "political correctness". Care tabara are dreptate?
Sursa foto: pexels.com