Dintre evenimentele organizate de catre centrele comerciale pentru cresterea traficului de vizitatori si a vanzarilor retailerilor din locatiile respective, concertele si competitiile auto aduc cele mai bune rezultate, arata o analiza realizata de fondul britanic de investitii Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO), unul dintre cei mai mari proprietari de parcuri de retail din Romania. Concertele genereaza o crestere semnificativa a traficului, respectiv de 50%-70%, transpusa in vanzarile in medie cu 30-50% mai mari pe care le realizeaza retailerii prezenti in acele centre comerciale. "Daca insa un concert este insotit de o "noapte de reduceri" sau un targ (de exemplu, la unul dintre centrele noastre am organizat un concert Antonia pe parcursul unui Targ de nunti), atunci efectul este maximizat", a aratat Graham Kilbane, COO ARGO. Concertele Smiley, sustinute in acest an in mai multe dintre parcurile comerciale detinute de ARGO, au generat o crestere cu 50- 70% a traficului fata de o zi de weekend obisnuita; vanzarile retailerilor au crescut cu procente diferite in functie de specificul fiecaruia, maximele fiind in cafenele.
"O prezentare de moda cu un designer faimos are rezultate asemanatoare. In martie, de exemplu, la prezentarea sustinuta de Catalin Botezatu intr-unul dintre parcurile noastre comerciale, traficul a fost cu 50% mai mare, iar vanzarile au crescut in medie cu 30% pentru retailerii din locatie", a precizat Graham Kilbane.
Competitiile auto sunt, de asemenea, retete de succes pentru centrele comerciale. Campionatul National de Drift, gazduit inclusiv in locatii ARGO (o runda avand o durata de doua zile), a condus, la randul sau, la un trafic cu 60- 70% mai mare fata de un weekend obisnuit. "Vanzarile au crescut cu 80- 100% in ceea ce priveste locatiile de food sau cafenele, cu cca 20% pe parte de hypermarket si cu pana la 30% in restul magazinelor", a aratat Graham Kilbane.
Unele targuri si expozitii se bucura, de asemenea, de mare interes din partea publicului, locuitorii oraselor venind in numar mare sa le viziteze. Astfel, Targul International de Agricultura, Expozitia Nationala Chinologica si Targul de Nunti sunt evenimente care se desfasoara pe parcursul a 2 sau 3 zile, generand cresteri ale traficului de pana la 40%-60%, indeosebi in ultima lor zi. De exemplu, anul acesta, Expozitia Chinologica gazduita de catre Shopping City Suceava a condus la un trafic cu 45% mai mare in medie, cu variatii intre zona de food (unde numarul de vizitatori aproape s-a dublat) si magazine (trafic cu pana la 25% mai mare).
Evenimentele tematice de Valentine's Day si Halloween, diferitele competitii sportive si proiectele pentru copii sunt, de asemenea, indragite de public.
Ca promotii si campanii de vanzari, in ultimii ani cel mai bine au evoluat cele cu premii instant- "Roata Norocului", tichetele razuibile etc.
"Foarte curand centrele comerciale din intreaga tara vor trebui sa introduca noi concepte de evenimente combinate cu diferite tipuri de promotii. In afara de cele descrise anterior ca avand succes in atragerea publicului vizitator in parcurile comerciale si mall-uri, trebuie spus ca interesul fata de alte tipuri de actiuni este in scadere, din motive diferite, in aceasta categorie intrand Targurile imobiliare (din cauze evidente ce tin de piata de profil), cele de antichitati (intrucat colectionarii nu scot pe piata obiecte noi, iar marfa este aproximativ aceeasi la fiecare editie) etc. In ceea ce priveste retailerii, cei mai castigati vor fi cei care isi vor creste gradul de implicare in promotiile creative care trebuie sa insoteasca fiecare eveniment, "dirijand" astfel cat mai mult catre ei traficul suplimentar de vizitatori", a precizat Graham Kilbane.