Cel mai nou documentar al lui Werner Herzog ii avertizeaza pe soferi sa nu trimita mesaje in timp ce se afla la volan
werner herzogdocumentarefilmesiguranta rutieraat&ttelefoane mobileorganizatii
Celebrul regizor neamt Werner Herzog a colaborat cu operatorul telecom american AT&T pentru a produce un documentar scurt, in care ii avertizeaza pe soferi cu privire la pericolele "butonarii telefonului mobil" la volan.
Filmul documentar de 35 de minute (pe care il puteti urmari
aici) prezinta interviuri cu soferii responsabili pentru accidente rutiere, savarsite in timp ce trimiteau mesaje la volan, precum si cu rudele victimelor unor asemenea tragedii si autoritatile politienesti.
Documentarul "De la o secunda la alta" face parte din campania AT&T intitulata "Poate sa mai astepte", menita sa descurajeze obiceiul soferilor de a consulta telefonul mobil in timp ce se afla la volan, intalnit de regula in randul tinerilor. Potrivit unui studiu AT&T, 43% dintre soferii tineri au recunoscut ca au trimis mesaje de pe smartphone, in timp ce se aflau la volan.
De asemenea, potrivit unui alt studiu, realizat de Institutul de Transport al Universitatii Virginia Tech, riscul unui accident creste de 23,2 ori, atunci cand soferul isi pierde atentia din cauza folosirii telefonului mobil.
Filmul lui Herzog prezinta o imagine nefiltrata a realitatii unor asemenea accidente tragice. Intr-o secventa, o mama povesteste cum si-a petrecut noptile ascultand sunetele aparatelor care ii tineau baiatul in viata; acesta din urma a fost lovit de un camion, al carui conducator auto trimitea mesaje in timp ce se deplasa. Intr-un alt caz, un barbat spune ca mesajul "Te iubesc" a fost ultimul pe care l-a trimis, inainte sa cauzeze un accident rutier, in urma caruia au murit trei persoane.
Herzog nu este strain de asemenea subiecte delicate. Ba mai mult, s-a dovedit intotdeauna unul dintre cei mai curajosi regizori, cand vine vorba de ilustrarea realitatii, asa cum este ea, crunta, dura sau nedreapta. In documentarul Grizzly Man din 2005, il vedem pe Herzog cum asculta o inregistrare audio (needitata) a ultimelor momente din viata unui om atacat de ursii pe care ii iubea atat de mult. Unul din documentarele sale recente, Into the Abyss din 2011, relateaza povestea a doi barbati care au fost condamnati pentru trei crime.
Herzog a realizat si numeroase filme de lungmetraj, dar este pentru prima oara cand accepta sa produca un documentar la solicitarea unei companii. "Sunt impacat cu gandul colaborarii", a declarat Herzog pentru AP. "Documentarul nu are nicio legatura cu consumerismul sau promovarea unor produse. Aceasta campanie te descurajeaza sa folosesti in exces un produs. E o campanie. Nu incercam sa iti vindem nimic. Nu incercam sa iti vindem un telefon mobil. Incercam sa lansam un avertisment".
AT&T doreste sa trimita copii ale documentarului lui Herzog catre 40.000 de licee din SUA, precum si catre sute de organizatii guvernamentale si asociatii care promoveaza siguranta rutiera.