Secretul cresterii vanzarilor in eCommerce: 'Gandim digital, dar livram analog'
ecommercemagazin onlinerata de conversiecomert online
Tehnologia reprezinta astazi aliatul de nadejde pentru inovatie si evolutie in online, insa nu poate acoperi complet experienta de eCommerce. "Gandim digital, dar livram analog!" este sfatul pe care Paul Papadimitriou, fondatorul Intelligencr, alaturi de profesionistii in eCommerce prezenti la TeCOMM eCommerce Conference&Expo il ofera pentru captarea audientei si crearea experientei potentialilor clienti.
Umanizand digitalul cream povesti cu impact puternic in comunitate
Experienta de consumator s-a schimbat odata cu tehnologia, a carui impact devine vizibil in fiecare zi.
„Tehnologia este peste tot, iar experienta de consumator s-a schimbat in timp. Oamenii nu mai simt nevoia sa fie proprietari, ei inteleg ca se pot folosi de bunurile altora pentru a rezolva o situatie.”, declara Paul Papadimitriou. „Experiente! Oamenii vorbesc despre asta. Ne amintim experiente si nu tehnologie pentru ca ne place sa credem ca suntem singulari, avem nevoie de experiente. Este totul despre calatorie!” continua Papadimitriou, speaker in cadrul evenimentului TeCOMM eCommerce Conference&Expo ce a avut loc la Cluj-Napoca in 25-26 octombrie, reunind peste 300 prorpietari ai magazinelor online.
Desi tehnologia aduce beneficii constante fiecarui utilizator, profesionistii in comertul electronic incearca sa gaseasca metode de a crea experiente departe de lumea virtuala.
„Trebuie sa ne raportam la frumusetea care ne inconjoara, nu sa le aratam lumea pe o tableta”, a declarat Jonathan Chippindale, directorul renumitei companii de marketing Holition cu sediul in Marea Britanie. „Online-ul acopera doar o parte di client. Trebuie sa fii omnichannel.”, a declarat Florinel Ioan Chis, Director Executiv Asociatia Romana a Magazinelor Online.
„Ma bucura eforturile de omnichannel, realizate de cativa jucatori cunoscuti, in ambele sensuri. Avem si retaileri offline care au investit foarte mult in online si acest lucru se vede prin traficul generat (si nu numai), dar si explozia altora din online in offline prin numeroasele solutii de pick-up point-uri deschise in ultima perioada.”, a declarat Ionut Grossu, Managing Director si Co-fondator Service Return.
In retentie, totul se rezuma la incredere, respecti promisiunea si admiti greselile
Retentia clientilor si realizarea conversiilor in online a fost unul dintre subiectele dezbatute in cadrul evenimentului TeCOMM eCommerce Conference&Expo. Printre motivele care ii determina pe vizitatori sa devina clienti se numara, conform lui Florin Filote (Marketplace Director, eMAG), „bucla infinita de recomandari”:
„1.200.000 de produse la momentul actual. Eu cred ca elementul esential este increderea pe care serviciile adaugate o dau clientului. In baza lor face cumparaturi si lasa feedback pozitiv.”
Pentru a intelege feedback-ul clientilor este nevoie de o monitorizare constanta si o echipa care sa rezolve probleme utilizatorilor online care doresc sa cumpere produsele companiei.
Mitch Goldman considera ca
„industria de eCommerce se raporteaza la nivelul de cumparaturi”, iar pentru a transforma un vizitator in client, 95% conteaza informatiile despre produs. Proprietarii unui magazin online trebuie sa isi cunoasca clientii, sa fie sinceri cu acestia, sa aiba o consistenta in comunicare, sa fie autentici si conectati emotional cu clientii – sunt cateva dintre concluziile sesiunii de debate pe tema 10 lucruri esentiale pe care magazinele online le ignora.
Calatoria consumatorului intre device-uri, preocupare constanta in eCommerce
Vanzarile online prin intermediul aplicatiilor mobile au crescut semnificativ in ultimii ani, se arata intr-un studiu realizat de shopify.com la nivel global. Dintr-un total de 100% vanzari inregistrate electronic, 50,3% din comenzi sunt realizate prin intermediul unui gadget mobil de ultima generatie, semn ca una dintre noile tendinte in eCommerce este cea de mobile.
„Nu exista nimic mai frustrant in eCommerce decat sa dai click pe orice si sa ajungi pe un site care nu este mobile friendly”, a declarat Catalina Ionescu (Client Partner eCommerce CEE la Facebook) ce a deschis cea de-a doua zi a evenimentului TeCOMM cu workshopul pe tema How to sell more through storytelling, vorbind despre libertatea utilizatorului de a alege intre mai multe platforme.
Cu toate acestea, ratele de conversii pe mobil sunt foarte mici in comparativ cu desktop-ul, a declarat fondatorul aplicatiei mobile de fashion Stylect, Giacomo Summa. Cu peste 1 milion de descarcari, aplicatia mobila Stylect a fost desemnata de Apple ca fiind printre cele mai bune aplicatii din 133 tari si printre cele mai bune aplicatii in Italia, Germania, Austria sau Polonia in 2014. Giacomo Summa a activat in companii de renume precum Google sau Rocket Dafiti.
Timp de doua zile, peste 300 de specialisti din domeniul comertului electronic s-au reunit in cadrul evenimentului TeCOMM, dedicat 100% comertului electronic. Sub tematica Sell them your story!, peste 30 de speakeri au sustinut in cadrul celei de-a 9-a editii prezentari si workshop-uri urmate de sesiuni de dezbatere pe teme de interes precum
10 lucruri esentiale pe care magazinele online le ignora sau Sell Them Your Story!
Prezentari legate de cresterea companiilor, inovatia in business, aplicatiile mobile dezvoltarea platformelor de eCommerce au fost sustinute de speakerii Ivan Imhoff (Fondator House of Kaizen), Hando Sinisalu (CEO Best Marketing International), Alexander Goesswein (Managing Director Criteo), Maarten Deboo (CEO Baldwin), Urs Eros (Manager Registry Operations InternetX), Mihai Patrascu (CEO&Cofounder evoMAG), Cristian Ignat (Chief Canopyst Canopy), Toma Matei (Head of Commercial Ve Interactive), Roxana Petre (Business Developer Manager Mastercard), Sergiu Negut (Dean MSRM), Lucia Ciuca (Managing Director Quantum Data Science), Victor Tighinean (General Manager KRM), Ovidiu Joita (Owner iAgency), Marius Costin (Coutry Manager PayU), Horia Grozea (Director Online&Mobile Payments Netopia), Marius Deak (Founder&CEO Avandor), Catalin Popa (Azure Business Development Manager Microsoft), Radu Balaceanu (Managing Director Foodpanda), Florin Filote (Marketplace Director eMAG), Alexandra Craciun (Communication Consultant).
Start-up Area, sectiunea dedicata celor aflati la inceput de drum in comert online
Speaker-ul international Maarten Deboo (CEO Baldwin) a discutat despre cum poti creste rata de conversie, iar Attila Birtha (Managing Partner Proclick) a prezentat pasii necesari inceperii unei afacere in online. Calin Biris (Digital Director Loopaa Marcom) a sustinut workshop-ul pe tema Branding and Marketing my eCommerce business, iar Cosmin Daraban (CEO&Co-Founder Silkweb) a prezentat modul in care o companie poate sa-si formeze si sa-si mentina relatia cu clientii.
TeCOMM eCommerce Conference&Expo a reunit in ultimii 5 ani in Cluj-Napoca peste 1400 de participanti si a inclus peste 250 de prezentari, workshop-uri si dezbateri sustinute de peste 180 de speakeri nationali si internationali. Evenimentul este organizat de Libero Events, agentia de evenimente si PR, B2B si B2C, sub semnatura careia au loc conferinte si workshop-uri: The Woman, HR Summit, TeCOMM, MarkDay, Architecture, Software Architecture Day, Digital Travel Forum, Fiscalitate 24.7, Cluj Sales Conference, Signal Connect, dar si targuri: Touristica. Ultimele inscrieri la editia din aceasta toamna continua pe site-ul oficial al evenimentului: www.cluj.tecomm.ro.
Companiile care au inteles aportul pe care conferinta de eCommerce il are in dezvoltarea mediului de afaceri online si care sustin acest eveniment sunt:
Main Partner: Raiffeisen Bank
Gold Sponsor: Ve Interactive, Mastercard
Silver Partner: PayU
Recommended Payment Processor: Netopia mobilPay
Parteneri: Microsoft, DPD, Easyhost, DWF, Hostvision, Proclick, IAgency, Service Return, Profitshare, Conectoo, Chic Ville, EuroGSM, MxHost, Optivoice, Free Wifi, Findoo.ro, OpenVille, Mready, Filadelfia Turism.
Official car: Pony Car Sharing
Madalina Hodorog
Project Manager Libero Events
E-mail: madalina@liberoevents.ro
Tel.: 0741 401 399