Petrom isi incurajeaza angajatii sa redirectioneze 2% din impozitul pe venit catre societatea civila din Romania
petromangajatiimpozit pe venitsocietate civilamanagercodul fiscal
Petrom organizeaza, pentru al 5-lea an consecutiv, campania de promovare a prevederii 2% din Codul Fiscal in randul angajatilor companiei. Aceasta permite oricarui cetatean din Romania, contribuabil persoana fizica, sa redirectioneze 2% din impozitul pe venit catre o entitate nonguvernamentala. Campania se deruleaza in intervalul 19 - 23 martie la nivelul intregii companii. Petrom a reunit in materialele informative ale campaniei peste 150 de organizatii active la nivel national si local (in comunitatile in care compania isi desfasoara activitatea) in domenii precum educatie, sanatate, protectia mediului si programe sociale.
Pentru facilitarea procesului de redirectionare, o caravana mobila a vizitat 14 puncte de lucru Petrom din tara in Bucuresti, Bolintin Vale, Buzau, Constanta, Craiova, Moinesti, Pitesti, Ploiesti, Suplacu de Barcau, Targoviste, Videle, Rafinaria Petrobrazi si Centrala Brazi. Astfel, angajatii au fost informati despre organizatiile non-guvernamentale active in comunitatea lor, au fost sprijiniti in procesul de redirectionare, iar toate formularele completate au fost colectate de catre organizatori pentru a fi trimise catre administratiile financiare corespunzatoare.
Joi, la sediul Petrom City din Capitala, compania gazduieste un targ la care iau parte 20 de ONG-uri care desfasoara proiecte de succes in domenii precum protectia mediului, educatie, sanatate sau cauze sociale. Cei peste 2.500 de angajati vor avea ocazia sa interactioneze direct cu reprezentantii ONG-urilor prezente si sa ia o decizie documentata privind destinatia celor 2 procente din impozitul lor pe venit.
"Aceasta campanie este deja o traditie pentru comunitatea Petrom. De 5 ani ne implicam in sustinerea societatii civile prin promovarea prevederii 2%. Anul acesta, suntem si la a doua editie a targului de ONG-uri care da posibilitatea colegilor nostri sa interactioneze direct cu ONG-urile si sa afle despre cauzele pe care le sustin. Prin acest demers, ne dorim sa sustinem acele programe ale societatii civile care conteaza pentru Romania, prin implicarea directa a angajatilor nostri", a declarat Mona Nicolici, Manager Relatii Comunitare Petrom.
ONG-urile prezente la targul din Petrom City sunt: Fundatia Renasterea, Asociatia Little People, Fundatia Pentru Smurd, Asociatia Transplantatilor din Romania, Hospice Casa Sperantei, Ateliere Fara Frontiere, Organizatia Salvati Copiii Romania, Hope and Homes for Children Romania, Fundatia Romanian Angel Appeal, Samusocial Romania, Change for Life, Fundatia Motivation Romania, Fundatia Principesa Margareta a Romaniei, Fundatia Leaders Romania, SOS Satele Copiilor, Fundatia pentru Sprijin Comunitar Bacau, Asociatia MaiMultVerde, Asociatia EcoAssist, Let's Do It, Romania! si Carpatia - Asociatia de Turism si Ecologie.
In cadrul campaniei din 2011, peste 1.500 de angajati ai companiei au redirectionat 2% din impozitul pe venit catre o entitate ONG. Potrivit unui studiu desfasurat in 2011 in Petrom City, peste 50% dintre angajatii chestionati au ales sa sprijine sanatatea, 10% protectia copilului, 8% educatia, 6% cauzele sociale, cate 4% au sustinut cultura sau persoanele cu dizabilitati, 3% protectia animalelor, 2% protectia mediului, iar 9% au mers catre alte cauze. Campania de promovare a prevederii 2% din Codul Fiscal este un demers de responsabilitate sociala Petrom.