Ce trebuie sa faca IMM-urile pentru a primi sprijin in proiectul de specializare si recalificare a angajatilor in competente digitale
competente in tehnologii avansate pentru imm-uriadrpartenerii autoritatii pentru digitalizarea romaniei
Prin proiectul „Competente in tehnologii avansate pentru IMM-uri”, implementat de Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei (ADR), minimum 2000 de IMM-uri au oportunitatea de a consolida competentele digitale ale angajatilor proprii in domenii tehnologice avansate.
Angajatii IMM-urilor isi vor putea imbunatati nivelul de cunostinte si competente prin participarea la programe de formare in noua domenii tehnice cheie.
Angajatii care au contract individual de munca (norma intreaga sau partiala) pot beneficia de unul dintre cursurile puse la dispozitie:
Internet of things, Cloud technologies, Big data, Invatarea automata, Inteligenta artificiala, Automatizarea proceselor robotice, Blockchain, Cyber-Physical Systems, Additive manufacturing.
Prin intermediul acestora, ei vor dobandi competente relevante in domenii tehnice esentiale.
Pentru a putea accesa programul, IMM-urile interesate trebuie sa se inscrie si sa transmita solicitarile de sprijin, pana la data de 30.11.2024, ora 17:00, termen limita.
Dupa incarcarea acestora in platforma PNRR
https://proiecte.pnrr.gov.ro., solicitarile de sprijin vor fi evaluate si selectate in baza principiului „primul venit, primul servit”.
IMM-urile au flexibilitatea de a selecta atat numarul de angajati, cat si domeniul de specializare dintre cele noua disponibile. Prezentarea integrala a proiectului si a cursurilor poate fi accesata
AICI.
Trebuie stiut ca ADR va solicita transmiterea/actualizarea unor documente, precum:
-
Adeverinta pentru fiecare persoana care are calitatea de angajat pentru care se solicita formare, din care sa rezulte ca respectiva persoana este incadrata cu contract individual de munca la respectivul IMM;
-
Imputernicire persoana care angajeaza raspunderea IMM, daca este cazul;
-
Certificate de atestare fiscala pentru sediul principal si, acolo unde este cazul, certificate de atestare fiscala pentru sediile secundare ale IMM, care indica nivelul obligatiilor bugetare datorate si restante, aferente impozitelor, taxelor si contributiilor la bugetul general consolidat, respectiv bugetul local, in termen de valabilitate la momentul prezentarii;
-
Cazier judiciar al reprezentantului legal;
Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei a pus deja la dispozitie
Lista de preturi pentru programele de formare (pret mediu/program de formare/persoana) pentru ca IMM-urile sa poata trece la planificarea inscrierii in aceste programe de formare.
Ajutorul acordat fiecarei intreprinderi mici si mijlocii, materializat exclusiv sub forma programelor de instruire, este de maximum 17.000 euro.
Partenerii Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei in cadrul proiectului in calitate de furnizori ai activitatilor de formare, sunt urmatorii:
Ascendia,
RqmCertification,
Ascendis Consulting,
Cit-Irecson +
Video,
Infosec Center,
Equatorial Gaming,
Bocasoft,
Universitatea Tehnica Cluj,
CNIPMMR, Merlin Business Consulting.
Toate companiile interesate pot afla mai multe detalii la
Investitia 19 – Competente in tehnologii avansate pentru IMM-uri – ADR (gov.ro)