Vremuri grele pentru manageri. Ultimii doi ani au fost foarte dificili, reclama liderii mediului privat
managerimediul privat
Ultimii doi ani au fost presarati de provocari pentru companii, iar liderii lor sustin ca au avut parte de cel putin un eveniment negativ, ce le-a afectat activitatea, altul decat criza pandemica.
Concret, marea majoritate a companiilor (91%) s-au confruntat in ultimii doi ani cu cel putin un eveniment, altul decat pandemia, care le-a perturbat activitatea - dupa cum reiese din sondajului global PwC Global Crisis and Resilience Survey 2023.
Procentul este in crestere fata de cel rezultat din studiul similar efectuat de PwC in 2019, cand 69% dintre companii au avut de-a face cu un eveniment perturbator in ultimii 5 ani. Peste trei sferturi dintre respondenti (76%) au declarat ca cel mai grav eveniment perturbator a avut un impact mediu sau mare asupra operatiunilor.
Multe organizatii sunt increzatoare ca pot depasi un astfel de eveniment in viitor, in special daca este unul similar cu ce au experimentat, insa doar o treime au planuri si programe pentru a-l gestiona.
”In aceasta era a crizelor, liderii de afaceri trebuie sa anticipeze si sa se pregateasca pentru evenimente perturbatoare. Desi recunosc importanta unei abordari strategice a rezilientei, multi nu au o strategie in acest sens. Mai mult, din studiul nostru reiese ca unele companii nu planifica niciun fel de investitii in domenii fundamentale precum monitorizarea amenintarilor, rezilienta lantului de aprovizionare sau recuperarea in caz de dezastru. Lipsa de investitii nu reprezinta doar o amenintare potentiala, ci pun aceste organizatii in dezavantaj fata de competitori. Programele de rezilienta ajuta organizatiile sa reactioneze si sa actioneze rapid in cazul unor evenimente perturbatoare”, a declarat Ana Sebov, Director si Lider Forensic, PwC Romania.
Referitor la investitii, majoritatea respondentilor intentioneaza sa investeasca in urmatorii doi ani in rezilienta cibernetica (87%), reflectand ingrijorarea cu privire la cresterea ransomware si a altor atacuri cibernetice, urmata indeaproape de gestionarea crizelor (86%) si a situatiilor de urgenta (85%). Aproape 60% dintre liderii de afaceri inteleg necesitatea de a sustine strategiile de rezilienta cu tehnologii care sa le permita sa extraga informatii utile din intreaga companie.
Printre principalele motivatii pentru a investi in rezilienta se numara strategia, reglementarile si teama. Sectoarele care au cele mai integrate programe de rezilienta, potrivit respondentilor, sunt tehnologie, media si telecom (28%), sanatate (24%), energie, utilitati si resurse (24%), servicii financiare (22%) si servicii publice (19%). Despre sondaj: Sondajul PwC Global Crisis and Resilience Survey 2023 a fost realizat in randul a circa 2.000 de companii din 42 de tari, pentru a afla modul in care companiile isi concentreaza resursele, eforturile si investitiile pentru a deveni mai reziliente.