Ai fost la interviu si stii deja ca urmeaza sa primesti jobul pe care ti-l doresti? Sigur vrei sa faci o impresie buna si sa incepi lucrul cat mai curand posibil, asa ca nu mai ai decat sa iti pregatesti toate actele necesare pentru angajare. Este de preferat sa stii dinainte toate documentele de care ai nevoie pentru a avea timp sa te pregatesti asa cum se cuvine! Aflam impreuna in randurile urmatoare care sunt actele ce iti vor fi cerute in momentul angajarii de catre cei de la Resurse Umane!
In primul rand trebuie sa stii ca este perfect normal ca angajatorul sa iti solicite anumite acte inainte de a iti da la semnat contractul individual de munca. Potrivit Art. 8 din HG 500 din 2011, angajatorul are obligatia sa puna toate aceste documente la dosarul tau si sa le pastreze in conditii bune la sediu. De asemenea, toate aceste acte pot fi verificate in orice moment de inspectorii de munca.
Revenind acum la actele de care vei avea nevoie pentru angajare, ne indreptam atentia in primul si primul rand catre o copie a cartii de identitate sau a pasaportului. Prin intermediul acestei copii, iti vei putea dovedi domiciliul, resedinta si identitatea. Mai departe, vei avea nevoie si de copii ale diplomelor de studiu si ale certificatelor cursurilor de formare. Potrivit specialistilor eJobs, vei mai avea nevoie si de un aviz de la medicina muncii, obtinut in urma unui control medical. Nu in ultimul rand, la dosarul de angajare vei mai atasa si un extras bancar pentru contul in care urmeaza sa ti se transfere salariul in fiecare luna.
Pe langa documentele obligatorii mentionate in randurile anterioare, nu este exclus ca angajatorul sa iti mai ceara si alte acte optionale in vederea angajarii si semnarii contractului individual de munca. Printre acestea se numara si urmatoarele:
a) certificatul medical, eliberat de medicul de familie,
b) copie dupa certificatul de nastere, certificatul de casatorie sau certificatul de nastere al copilului,
c) CV semnat si datat de angajat,
d) adeverinta eliberata de fostul angajator care sa dovedeasca vechimea ta la locul de munca,
e) recomandari de la fostul loc de munca,
f) copie a permisului de conducere (daca este cazul),
g) dosarul judiciar in original,
h) copie dupa fisa medicala (daca este cazul),
i) procese verbale de primire a bunurilor companiei (telefon de serviciu, laptop etc.),
j) repartitia de la Autoritatea Judeteana a Ocuparii Fortei de Munca (daca este cazul).
Citeste si: Cum poti sa-ti dai demisia FARA PREAVIZ in 2024
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
Ce nu iti spune nimeni despre bani la 20 de ani: alegeri financiare care pot schimba tot
ESET: Ransomware-ul continua sa fie un element cheie in peisajul amenintarilor cibernetice in 2025
Partenerii nostri
Cum sa creezi un mediu de lucru eficient si placut pentru angajati
Conditiile primirii de interni. Cine poate avea calitatea de intern?
[Q&A] Accesul in REGES-online pentru angajatori si salariati. Raspunsuri de la specialisti
D101 Grup fiscal: Termen de depunere si aspecte importante
Ce cuprind notele explicative la situatiile financiare anuale
Observator la Alegerile Prezidentiale 2025: acreditare, drepturi si obligatii
Alegeri Prezidentiale 2025: Calendar, Candidati, Sondaje si Model sesizare in ziua votului
Tot ce trebuie sa stii despre pensia de handicap si insotitor: acte si grade de handicap
Te-ar putea interesa si