Va puteti imbogati cu o inventie?
V-a venit ideea unui nou produs care, credeti dvs., va schimba complet lucrurile intr-un anumit domeniu. Ceva la fel de revolutionar ca airbagul, banda velcro sau scutecul de unica folosinta. In consecinta, pe reteta urmata de mai toti micii inventatori, contactati marile companii din domeniul respectiv, ca sa materializati impreuna ideea si sa scoateti produsul pe piata. Supriza, insa! Marile companii nu sunt interesate. Si au motive intemeiate pentru aceasta lipsa de interes.
De ce un mare producator/investitor nu este interesat de ideea/inventia dvs.? Iata principalele 5 motive:
1) Ideea nu este noua
Faptul ca dvs. nu ati vazut un produs similar pe piata nu inseamna ca un astfel de produs nu exista. E posibil chiar ca inventia sa mai fi fost propusa consumatorilor si sa nu fi avut succes. Sau sa nu mai fi fost propusa, dar sa existe deja brevete care protejeaza anumite caracteristici ale ei. Singurul mod in care se poate afla adevarul este o cercetare profesionala, dar un asemenea demers costa (cca 1.000 $, in SUA).
2) Producatorii nu cauta neaparat produse noi
Fiti convins ca orice producator are deja proiecte cu care sa isi bata capul, proiecte in care a investit timp si bani. Ideea cu care veniti dvs. se afla asadar in competitie cu alte idei si nu va fi luata in considerare decat daca promite cu adevarat niste avantaje mult mai atractive.
Si nu va lasati indus in eroare de faptul ca multi producatori studiaza frecvent arhive de brevete – ei nu sunt interesati sa gaseasca inventii pe care sa le cumpere, ci doar cauta caracteristici pe care sa le adauge, intr-o forma sau alta, produselor pe care, asa cum am mentionat, le au deja in lucru.
3) Produsul nu este profitabil
Cu alte cuvinte, costul lui de productie nu permite desfacerea la un pret pe care piata sa il accepte. Astfel, investitorul/fabricantul, ca sa isi acopere toate cheltuielile, trebuie sa vanda produsul catre angrosist la un pret de doua ori mai mare decat costul lui de productie. Angrosistul, la randul lui, trebuie sa il vanda detailistului la un pret de 1,5 ori mai mare decat pretul cu care l-a luat de la producator, iar detailistul il ofera pe piata la un pret dublu fata de cel pe care l-a platit el insusi. Asadar, 2 x 1,5 x 2 = 6, deci costul de productie trebuie sa insemne o sesime din pretul pe care consumatorul final accepta sa il plateasca. Multe inventii se impotmolesc la acest calcul.
4) Punerea in practica a inventiei cere schimbari tehnologice importante
De obicei, companiile mari au investit atat de mult in utilajele si liniile lor tehnologice actuale incat sunt practic prizonierele lor. Ca urmare, ele se vad nevoite sa ia in considerare doar acele noi produse a caror realizare se muleaza pe dotarea existenta. Gigantul General Motors primeste anual cca 25.000 de idei noi, dar doar una dintre ele ajunge sa fie pusa in practica. Si asta nu pentru ca celelalte 24.999 sunt proaste, ci pentru ca firma nu isi permite sa faca schimbari.
5) Nu abordati investitorul in modul cel mai potrivit
Marile companii se bazeaza pe sisteme/proceduri/rutine foarte clare – altfel ar fi haos. Daca ele sunt cat de cat interesate de inventiile venite din afara, atunci cu siguranta au un sistem prin care aceste inventii sunt evaluate. Daca folositi acest sistem, veti primi cel mai complet raspuns pe care compania este dispusa sa vi-l dea, daca nu, veti primi un raspuns incomplet sau nu veti primi nimic.
Am enumerat aici cateva motive obiective, dar trebuie sa tineti cont ca exista si motive subiective pentru care propunerea dvs. este refuzata: prezentarea pe care ati facut-o nu a fost prea clara, ati dat impresia ca sunteti un om cu care e dificil sa lucrezi, nu ati reusit sa dovediti ca stapaniti toate aspectele tehnice ale inventiei sau, pur si simplu, interlocutorul dvs. a avut o zi mai proasta.
Sursa foto: www.pexels.com