Unde gresesc multi oameni de afaceri cand isi fac reclama

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Unde gresesc multi oameni de afaceri cand isi fac reclama Unde gresesc multi oameni de afaceri cand isi fac reclama
de Mihai Balescu la 20 Ian. 2019 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
Pentru foarte multi intreprinzatori, cautarea de noi clienti seamana cu pescuitul la copca: fac o spartura in gheata, leaga de firul unditei o momeala oarecare, o scufunda in apa si asteapta, in speranta ca ceva-ceva tot s-o prinde. Gresit. Ce nu inteleg acesti oameni este 1) ca nu trebuie sa sparga gheata oriunde, ci in locul optim si 2) ca trebuie sa foloseasca momeala potrivita pentru tipul de peste pe care vor sa-l prinda.

A alege locul optim pentru a va lansa oferta inseamna sa identificati locul unde este cel mai probabil sa se afle clientii pe care ii vizati. Iar pentru asta nu trebuie decat sa le intocmiti acestora un portret-robot, pe principiul ca, stiind cam ce fel de oameni sunt, puteti sa va dati seama destul de exact si unde ii gasiti. Ca urmare, raspundeti la intrebarea: “Cine este clientul meu?”. Iar raspunsul s-ar putea sa fie ceva de genul:

1. Are intre 25 si 35 de ani;
2. Este casatorit;
3. Locuieste pe o raza de 5 km in jurul reperului X;

4. Are copii de scoala primara;
5. Conduce masina personala cel putin 100 km pe saptamana.

Daca nu sunteti in masura sa enumerati rapid cinci astfel de caracteristici ale oamenilor pe care vreti sa vi-i transformati in clienti, afacerea dvs. nu va ajunge prea departe. Ca sa va fie mai usor cu raspunsul, ganditi-va la cei mai buni 10 clienti ai dvs. in momentul de fata. Ce au ei in comun?

Odata intocmit portretul-robot, lucrurile devin mai clare. Ati descoperit, sa zicem, ca tintiti spre un segment format din oameni de afaceri de un anumit calibru. Ce locuri frecventeaza acestia? Restaurante de lux, Camere de Comert, centre de afaceri, aeroporturi, hypermarket-uri? Foarte bine. Dupa caz, amplasati un stand cu pliante publicitare la intrare, cumparati reclama in revistele care se distribuie gratuit acolo, difuzati spoturi de promovare pe ecranele TV din incinta.

In plus, se poate miza pe faptul ca orice asemenea potential client conduce o masina mai “suparata”, ca urmare luati in vizor service-urile auto ale marcilor notorii, precum si benzinariile sau spalatoriile cu o anumita tinuta.

Am ajuns acum la “momeala”. “Momeala” inseamna o oferta care raspunde unei anumite nevoi a “pestilor” vizati. Pastrand exemplul de mai sus, al oamenilor de afaceri, si presupunand ca ati editat un ghid (“Vizita de afaceri in strainatate”), “momeala” dvs. va suna in felul urmator: “Calatoriti des peste hotare, in interes de afaceri? Ghidul X va arata cum sa evitati orice situatie neplacuta si cum sa cheltuiti cat mai putini bani!” Punct ochit, punct lovit! Fara cheltuieli inutile de reclama! Si asta doar pentru ca ati sacrificat putin timp gandindu-va cine e clientul dvs. si unde il gasiti.

In concluzie, pentru a transmite in mod eficient un mesaj in ziua de azi, trebuie sa abandonati vechea idee cum ca "important e ca mesajul sa ajunga la cat mai multi oameni". In realitate, un singur lucru e important: ca mesajul dvs. sa ajunga la cine trebuie.

Asadar, cunoasteti-va potentialul client si concentrati-va asupra lui, personal. Asta e cheia. Decizia de a cumpara nu o ia o masa de oameni, ci un individ cu nume si prenume, care citeste ziarul preferat pe Internet, dimineata, sau urmareste seara, la televizor, emisiunea care il intereseaza.

Sursa foto: www.pexels.com

Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Ghidul angajatorului. O categorie speciala de salariati: cei care nu au un loc de munca fix
Companii

Ghidul angajatorului. O categorie speciala de salariati: cei care nu au un loc de munca fix

today26 Feb. 2025
Peste 150.000 de firme din Romania au mari probleme. Cresterea taxelor si impozitelor loveste puternic antreprenorii
Companii

Peste 150.000 de firme din Romania au mari probleme. Cresterea taxelor si impozitelor loveste puternic antreprenorii

today26 Feb. 2025
e-Proprietatea, o bomba fiscala pentru proprietarii din Romania, din 2026
Economie

e-Proprietatea, o bomba fiscala pentru proprietarii din Romania, din 2026

today26 Feb. 2025
Hidroelectrica scumpeste facturile! Cresc preturile de la 1 aprilie
Ultimele stiri economice

Hidroelectrica scumpeste facturile! Cresc preturile de la 1 aprilie

today26 Feb. 2025
Va lua Donald Trump anul acesta Premiul Nobel pentru Pace?
Analize

Va lua Donald Trump anul acesta Premiul Nobel pentru Pace?

today26 Feb. 2025
Dezvoltarea inteligentei artificiale creeaza tensiuni in industria muzicala
Vedete internationale

Dezvoltarea inteligentei artificiale creeaza tensiuni in industria muzicala

today26 Feb. 2025
Cresterea productivitatii in firma fara sa stresezi angajatii
Companii

Cresterea productivitatii in firma fara sa stresezi angajatii

today26 Feb. 2025
Trump vrea sa puna capat programului “Cetatenie contra investitii”
Ultima ora

Trump vrea sa puna capat programului “Cetatenie contra investitii”

today26 Feb. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

e-Proprietatea, o bomba fiscala pentru proprietarii din Romania, din 2026
Economie

e-Proprietatea, o bomba fiscala pentru proprietarii din Romania, din 2026

today26 Feb. 2025
Hidroelectrica scumpeste facturile! Cresc preturile de la 1 aprilie
Ultimele stiri economice

Hidroelectrica scumpeste facturile! Cresc preturile de la 1 aprilie

today26 Feb. 2025
Va lua Donald Trump anul acesta Premiul Nobel pentru Pace?
Analize

Va lua Donald Trump anul acesta Premiul Nobel pentru Pace?

today26 Feb. 2025
Dezvoltarea inteligentei artificiale creeaza tensiuni in industria muzicala
Vedete internationale

Dezvoltarea inteligentei artificiale creeaza tensiuni in industria muzicala

today26 Feb. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x