Unde gresesc multi oameni de afaceri cand isi fac reclama
Pentru foarte multi intreprinzatori, cautarea de noi clienti seamana cu pescuitul la copca: fac o spartura in gheata, leaga de firul unditei o momeala oarecare, o scufunda in apa si asteapta, in speranta ca ceva-ceva tot s-o prinde. Gresit. Ce nu inteleg acesti oameni este 1) ca nu trebuie sa sparga gheata oriunde, ci in locul optim si 2) ca trebuie sa foloseasca momeala potrivita pentru tipul de peste pe care vor sa-l prinda.
A alege locul optim pentru a va lansa oferta inseamna sa identificati locul unde este cel mai probabil sa se afle clientii pe care ii vizati. Iar pentru asta nu trebuie decat sa le intocmiti acestora un portret-robot, pe principiul ca, stiind cam ce fel de oameni sunt, puteti sa va dati seama destul de exact si unde ii gasiti. Ca urmare, raspundeti la intrebarea: “Cine este clientul meu?”. Iar raspunsul s-ar putea sa fie ceva de genul:
1. Are intre 25 si 35 de ani;
2. Este casatorit;
3. Locuieste pe o raza de 5 km in jurul reperului X;
4. Are copii de scoala primara;
5. Conduce masina personala cel putin 100 km pe saptamana.
Daca nu sunteti in masura sa enumerati rapid cinci astfel de caracteristici ale oamenilor pe care vreti sa vi-i transformati in clienti, afacerea dvs. nu va ajunge prea departe. Ca sa va fie mai usor cu raspunsul, ganditi-va la cei mai buni 10 clienti ai dvs. in momentul de fata. Ce au ei in comun?
Odata intocmit portretul-robot, lucrurile devin mai clare. Ati descoperit, sa zicem, ca tintiti spre un segment format din oameni de afaceri de un anumit calibru. Ce locuri frecventeaza acestia? Restaurante de lux, Camere de Comert, centre de afaceri, aeroporturi, hypermarket-uri? Foarte bine. Dupa caz, amplasati un stand cu pliante publicitare la intrare, cumparati reclama in revistele care se distribuie gratuit acolo, difuzati spoturi de promovare pe ecranele TV din incinta.
In plus, se poate miza pe faptul ca orice asemenea potential client conduce o masina mai “suparata”, ca urmare luati in vizor service-urile auto ale marcilor notorii, precum si benzinariile sau spalatoriile cu o anumita tinuta.
Am ajuns acum la “momeala”. “Momeala” inseamna o oferta care raspunde unei anumite nevoi a “pestilor” vizati. Pastrand exemplul de mai sus, al oamenilor de afaceri, si presupunand ca ati editat un ghid (“Vizita de afaceri in strainatate”), “momeala” dvs. va suna in felul urmator: “Calatoriti des peste hotare, in interes de afaceri? Ghidul X va arata cum sa evitati orice situatie neplacuta si cum sa cheltuiti cat mai putini bani!” Punct ochit, punct lovit! Fara cheltuieli inutile de reclama! Si asta doar pentru ca ati sacrificat putin timp gandindu-va cine e clientul dvs. si unde il gasiti.
In concluzie, pentru a transmite in mod eficient un mesaj in ziua de azi, trebuie sa abandonati vechea idee cum ca "important e ca mesajul sa ajunga la cat mai multi oameni". In realitate, un singur lucru e important: ca mesajul dvs. sa ajunga la cine trebuie.
Asadar, cunoasteti-va potentialul client si concentrati-va asupra lui, personal. Asta e cheia. Decizia de a cumpara nu o ia o masa de oameni, ci un individ cu nume si prenume, care citeste ziarul preferat pe Internet, dimineata, sau urmareste seara, la televizor, emisiunea care il intereseaza.
Sursa foto: www.pexels.com