Un gigant al industriei alimentare va investi 1,2 miliarde de franci elvetieni pentru sprijinirea tranzitiei catre un sistem alimentar regenerativ
agricultura sustenabilaplan nestleinvestitii agricultura
Tot mai multe corporatii din domeniul alimentatiei devin constiente de nevoia unei economii sustenabile, care sa protejeze mediul inconjurator, dar si vietile celor care muncesc sau chiar trudesc in agricultura.
Unul dintre gigantii din
industria alimentara a anuntat un plan pentru sustinerea si accelerarea tranzitiei catre un sistem alimentar regenerativ, ce are ca scop protejarea si refacerea mediului, imbunatatirea conditiilor de trai ale fermierilor si prosperitatea comunitatilor agricole.
Astfel, corporatia elvetiana Nestle va colabora pentru promovarea practicilor agricole regenerative cu partenerii sai din sistemul alimentar, inclusi intr-o retea de peste 500.000 de fermieri si 150.000 de furnizori.
Ca parte a acestui plan, compania va initia noi programe in cautarea celor mai bune solutii pentru a face fata provocarilor sociale si economice ale acestei tranzitii.
Nestle a publicat cele mai importante practici agricole regenerative pe care doreste sa le promoveze. Acestea includ, printre altele, imbunatatirea biodiversitatii, conservarea solului, regenerarea ciclurilor de apa si un management responsabil al animalelor de ferma.
Anuntul a fost facut in perioada premergatoare Summit-ului ONU privind sistemele alimentare desfasurat la New York, ca parte a contributiei Nestle la atingerea Obiectivelor de Dezvoltare Durabila (ODD) pana in 2030. De asemenea, anuntul vine dupa raportul recent al Grupului interguvernamental al ONU privind schimbarile climatice, ce dezvaluie intensificarea crizei climatice.
Nestle este semnatar al UN Business Ambition pentru limitarea incalzirii globale la pragul de 1,5° C si a fost una dintre primele companii care si-a impartasit, in decembrie 2020, planul de actiune pentru combaterea schimbarilor climatice.
Compania ia masuri pentru injumatatirea emisiilor sale pana in 2030 si va ajunge la emisii nete zero pana in 2050.
Nestle va investi 1,2 miliarde de franci elvetieni, in urmatorii cinci ani pentru a stimula agricultura regenerativa in lantul de aprovizionare al companiei, concentrandu-se pe trei directii principale: aplicarea stiintei si tehnologiei de ultima generatie si oferirea de asistenta tehnica; oferirea de sprijin investitional si plata unor prime pentru produse provenite din agricultura regenerativa.
Astfel, Nestle va plati un cost suplimentar in cazul a numeroase materii prime produse prin practici agricole regenerative si va creste cantitatea achizitionata. Aceasta inseamna recompensarea fermierilor nu numai pentru cantitatea si calitatea ingredientelor, ci si pentru beneficiile pe care le ofera mediului prin protectia solului, gestionarea apei si captarea carbonului.
Alternative vegetale la produsele din lapte
Potrivit companiei, agricultura este responsabila pentru aproape doua treimi din emisiile totale de gaze cu efect de sera ale Nestle, producerea produselor lactate si managementul animalelor de ferma fiind responsabile pentru aproximativ jumatate din acestea.
In sectorul produselor lactate, Nestle evalueaza practicile cele mai potrivite de cercetare si dezvoltare pentru a reduce emisiile la nivelul fermelor.
Compania va incepe sa lucreze cu 30 de ferme de lapte de referinta din 12 tari pentru a testa practici agricole scalabile, prietenoase cu mediul si regenerative, care ajuta la atingerea unui nivel zero net in ceea ce priveste emisiile de dioxid de carbon.
Elvetienii lucreaza, de asemenea, cu fermierii pentru a selecta si cultiva soiuri de leguminoase nutritive si gustoase care sa fie utilizate ca alternative vegetale la lapte.
Nestle s-a angajat sa sprijine prin programele sale de sustenabilitate cresterea si diversificarea veniturilor fermierilor si va implementa noi programe menite sa duca la cresterea nivelului de venit pentru fermierii inclusi de-a lungul lantului sau valoric, pentru a face agricultura mai atractiva din punct de vedere ocupational.
De asemenea, pentru a sprijini tinerii pasionati de agricultura, compania va lansa, in noiembrie, o noua platforma de formare pentru a atrage si instrui urmatoarea generatie de fermieri.
Foto: pexels.com