ULTIMA ORA: Ordonanta Uber, Clever si Bolt, pusa in dezbatere publica

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ULTIMA ORA: Ordonanta Uber, Clever si Bolt, pusa in dezbatere publica
ULTIMA ORA: Ordonanta Uber, Clever si Bolt, pusa in dezbatere publica
de Magda Florea la 23 Mai. 2019
Urmareste-ne pe Google News
uberboltcleverordonanta taximetristilor

Proiectul de Ordonanta de Urgenta, care prevede crearea unui cadru legal de desfasurare a activitatilor de transport alternativ din Romania, a fost pus in dezbatere publica de Ministerul Transporturilor.

Update: Mult dorita Ordonanta de Urgenta care legifereaza si intregeste cadrul juridic pentru desfasurarea in conditii firesti a transportului alternativ de persoane a fost pusa in dezbatere publica de Ministerul Transporturilor.

Concret, actul normativ prevede ca soferii platformelor de ride sharing pot sa transporte persoane contra cost, la fel ca taximetristii clasici, daca se conformeaza normelor legale, daca isi iau autorizatie de soferi profesionisti, daca instaleaza case de marcat pe masini si daca platesc contributiile aferente acestei activitati, catre stat.

Astfel, soferii platformelor de ride sharing nu vor mai fi amendati, si totul va reveni la normal. Insa aceste masuri nu se aplica deocamdata, ci abia dupa intrarea in vigoare a Ordonantei, care acum se afla la stadiul de dezbatere publica.

Este un real succes obtinerea acestui act normativ de platformele de ride sharing, dupa ce Ordonanta taximetristilor, intrata in vigoare saptamana trecuta, a blocat aproape complet aceste platforme.



Reprezentantii aplicatiilor de ride sharing din Romania au anuntat ca au ajuns la un consens cu Ministrul Transporturilor in ceea ce priveste Ordonanta care va reglementa cadrul legal pentru acest tip alternativ de transport. Actul normativ ar urma sa fie pus in dezbatere chiar joi.

Catalin Codreanu, presedintele Asociatiei Coalitia pentru Economia Digitala, a vorbit presei despre acordul dintre platformele de ride-sharing si autoritati, spunand ca, desi au existat discutiile, pana cand Ordonanta nu va intra in vigoare, situatia actuala nu se va schimba.
 
"Am ajuns la un consens cu Ministerul asupra unei parti a solicitarilor pe care noi le-am formulat. Dar pana nu se promulga o astfel de Ordonanta de urgenta si pana nu este in vigoare situatia nu se schimba. Drept urmare e nevoie ca o astfel de ordonanta sa se adopte cat mai repede pentru ca in continuare unu din doi soferi continua sa nu iasa in strada, in continuare sunt ridicate placute de inmatriculare si se dau amenzi. Pentru noi este foarte importanta aceasta lege.
 
Ni s-a promis ca proiectul de OUG va fi pus astazi in dezbatere publica la Ministerul Transporturilor.
 
Sunt cateva cerinte critice din partea reprezentantilor Uber, Bolt si Clever pentru functionarea aplicatiilor, de exemplu varsta maxima a masinilor sa fie de 15 ani – propunerea initiala a Ministerului era de maximum 8 ani, jumatatea mediei parcului auto la nivel national, un aspect imposibil de indeplinit. Forma de proprietate era un aspect foarte important de mentionat in aceasta lege – sa fie acceptata atat proprietatea, cat si leasingul, dar si contractul de comodat", a dclarat, pentru StartupCafe.ro, Catalin Codreanu, presedintele Asociatiei Coalitia pentru Economia Digitala.

Ordonanta nu doar ca va crea cadrul legal pentru ca soferii aplicatiilor de ride-sharing sa isi desfasoare activitatea fara sa primeasca amenzi, dar va impune si anumite conditii restrictive pentru acestia. De exemplu, soferii vor fi nevoiti sa isi ia atestat de soferi profesionisti de la Autoritatea Rutiera Romana si sa se constituie intr-o forma juridica, PFA.
 
Alte conditii care vor trebui indeplinite:
 
Autoturismele care desfasoara transport alternativ trebuie autorizate de catre Autoritatea Rutiera Romana (ARR) si sa respecte standarde de vechime.
 
Toate aplicatiile de transport alternativ trebuie sa fie autorizate de catre Ministerul Comunicatiilor si sa achite o taxa anuala calculata in functie de numarul de masini inrolate;
 
Soferii sa aiba analize la zi, atat medicale, cat si psihologice, sa detina casa de marcat si sa achite contributiile legale la stat, in acest sens, atunci cand i se achita cursele in numerar.

Va amintim ca saptamana trecuta, a intrat in vigoare Ordonanta taximetristilor, actul normativ care prevede ca singurii care au dreptul sa practice transport de persoane contra cost sunt soferii de taxi.
 
De atunci si pana in prezent, politistii au primit dreptul si au amendat zeci de soferi Uber, Bolt si Clever, sanctiunile putand ajunge pana la confiscarea placutelor de inmatriculare.
 
Ca urmare a acestui fapt, masinile sunt foarte greu de gasit, mai ales la orele de varf, timpii de asteptare s-au extins enorm, fiindca multi soferi s-au retras din piata de teama amenzilor, cu toate ca firmele si-au asumat raspunderea juridica pentru aceste cazuri.
 
Nu in ultimul rand, si tarifele s-au modificat dupa ce aceasta Ordonanta si-a produs primele electe. Iata cat costa acum o cursa cu Uber, Bolt sau Clever 
 

Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Paradoxul creditului ipotecar este ca romanii detin case, dar nu prin credite. Romanii cumpara cash
Imobiliare

Paradoxul creditului ipotecar este ca romanii detin case, dar nu prin credite. Romanii cumpara cash

today02 Apr. 2025
Ministrul Energiei ne invata cum sa reducem costul facturilor, de la 1 iulie. Toti consumatorii sunt rugati sa intre pe acest site!
Economie

Ministrul Energiei ne invata cum sa reducem costul facturilor, de la 1 iulie. Toti consumatorii sunt rugati sa intre pe acest site!

today02 Apr. 2025
Short-form video, noul standard in comunicarea de business: Cristian Florea lanseaza un curs dedicat antreprenorilor care vor sa devina vizibili online
Comunicate

Short-form video, noul standard in comunicarea de business: Cristian Florea lanseaza un curs dedicat antreprenorilor care vor sa devina vizibili online

today02 Apr. 2025
Aderarea la OCDE, noul obiectiv major pe care si-l asuma Romania dupa intrarea in Schengen
Economie

Aderarea la OCDE, noul obiectiv major pe care si-l asuma Romania dupa intrarea in Schengen

today02 Apr. 2025
Responsabilitatea Companiilor in Achizitionarea Cosurilor de Gunoi pentru Colectarea Selectiva a Deseurilor
Business

Responsabilitatea Companiilor in Achizitionarea Cosurilor de Gunoi pentru Colectarea Selectiva a Deseurilor

today02 Apr. 2025
De ce spun toti economistii ca banii nu trebuie tinuti in casa? Iata cat de periculos e obiceiul cu salteaua si ciorapul la romani
Banii tai - sectiune de educatie financiara

De ce spun toti economistii ca banii nu trebuie tinuti in casa? Iata cat de periculos e obiceiul cu salteaua si ciorapul la romani

today02 Apr. 2025
E un moment bun sa cumperi o Tesla. Dar doar daca e secondhand
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

E un moment bun sa cumperi o Tesla. Dar doar daca e secondhand

today02 Apr. 2025
Cati bani castiga in medie un roman? Raspunsul o sa va surprinda!
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cati bani castiga in medie un roman? Raspunsul o sa va surprinda!

today01 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x