Producatorii auto germani sunt unii dintre cei mai cunoscuti de pe piata auto globala, iar asta nu o poate contesta nimeni. Mai mult decat atat, stim cu totii ca batalia in segmentul premium se da luna de luna si an de an doar intre trei producatori, toti din Germania: Mercedes-Benz, BMW si Audi. Insa, cand vorbim despre piata auto la nivel general, in intreg ansamblul ei, lucrurile stau un pic diferit. In aceste conditii, vrem sau nu sa recunoastem, faptul ca niciunul dintre cei trei producatori mentionati mai devreme nu este considerat ca fiind cel mai valoros brand auto din lume reuseste sa surprinda pe multa lume!
Conform datelor publicate de compania de cercetare de piata Kantar Millward Brown intr-un raport complex, cel mai valoros brand auto din lume la acest moment provine din Asia. Mai exact, este vorba despre Toyota, un brand care are o valoare de piata la aceasta ora de nu mai putin de 29.1 miliarde de dolari. Astfel, producatorul nipon reuseste sa ramane pe prima pozitie in acest clasament si in acest an, chiar daca aceasta valoare de piata a scazut acum cu 3% in comparatie cu anul precedent.
Desi pentru multi poate parea surprinzator, cei de la Toyota domina autoritar acest top de un numar semnificativ de ani. Astfel, in ultimii 14 ani in care a fost intocmit un asemenea top, cei de la Toyota s-au clasat pe primul loc in nu mai putin de 12 ani. Constructorul nipon s-a clasat pe locul secund de doar doua ori in toata aceasta perioada, in anii 2010 si 2012.
Mercedes-Benz este al doilea cel mai important brand auto din lume la acest moment, avand o valoare de piata de 23.35 miliarde de dolari, in scadere cu 9 procente in comparatie cu anul 2018. La aproape acelasi nivel se afla si cei de la BMW, care se afla insa pe locul al treilea al acestui top. Producatorul bavarez a inregistrat in acest an o scadere tot de 9 procente fata de anul precedent, ajungand la o valoare de piata de 23.32 miliarde de dolari.
Topul continua cu un alt producator de pe piata auto nipona, Honda reusind sa se claseze pe pozitia a patra. Constructorul japonez are o valoare de piata de 11.7 miliarde de dolari, in scadere cu 7 procente fata de anul 2018. In cele din urma, Top 5 se incheie cu americanii de la Ford, care au o valoare de piata de 11.2 miliarde de dolari. In cazul producatorului american, valoarea de piata a scazut in acest an cu nu mai putin de 12 procente!
Clasamentul continua cu Nissan pe locul 6, cu o valoare de piata de 10.5 miliarde de dolari. Pe locul 7 ii regasim pe americanii de la Tesla, compania lui Elon Musk avand o valoare de piata de 9.2 miliarde de dolari. In cele din urma, topul este incheiat de alti trei producatori auto de pe piata germana: Audi (8.5 miliarde de dolari), Volkswagen (6.7 miliarde de dolari), respectiv Porsche (5.8 miliarde de dolari).
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212