Asa cum spuneam si mai devreme, brand-ul auto Dacia isi pastreaza suprematia in acest top si in anul 2019, inregistrand o crestere a valorii de piata cu 6% fata de anul precedent. In cazul celor de la Dacia este important de mentionat ca acesta este unul dintre foarte putinele brand-uri romanesti care se regasesc si in clasamentele globale. Spre exemplu, Dacia se claseaza pe locul 59 in clasamentul Brand Finance Auto 100 pentru anul 2019.
Pe locul secund in acest top se claseaza magazinul online eMag, care are o valoare de piata de 584 de milioane de euro in 2019, in crestere cu 27.5% fata de anul trecut. Pe ultima treapta o podiumului ii regasim pe cei de la Dedeman, cu o valoare de piata de 405 milioane de euro, in crestere cu nu mai putin de 48.9% in comparatie cu anul 2018. Mergem mai departe si pe locul al 4-lea regasim Petrom, compania romaneasca avand o valore de piata in 2019 de 289 de milioane de euro. In cele din urma, pe locul al 5-lea regasim si prima banca din acest top, si anume Banca Transilvania, cu o valoare de piata de 208 milioane de euro.
Partea a doua a topului celor mai valoroase brand-uri romanesti in 2019 continua cu DIGI/RCS&RDS, compania din segmentul telecom avand o valoare de piata de 203 milioane de euro. Pe locul 6 se regaseste cea de-a doua banca din Top 10, si anume BRD, cu o valoare de piata de 158 de milioane de euro. Bitdefender ocupa locul al 7-lea in acest top, cu o valoare de piata de 128 de milioane de euro. Rompetrol se afla pe locul al 9-lea in topul din 2019, cu o valoare de piata de 111 milioane de euro, in crestere cu 44 de procente fata de 2018. In cele din urma, Electrica este pe locul 10 in Topul Brand Finance 2019, cu o valoare de piata de 101 milioane de euro, in scadere cu aproape 8% fata de 2018.
Sectorul de retail, inclusiv partea de e-commerce, a continuat si in 2019 sa genereze cea mai mare valoare de brand. Mai exact, vorbim despre un total de 1.379 de milioane de euro, in crestere cu 27% fata de anul precedent. Asa cum reiese si din randurile anterioare, cele mai importante marci din acest segment sunt eMag, respectiv Dedeman. De asemenea, trebuie spus ca Dedeman ramane cel mai valoros brand cu actionariat 100% romanesc.
Segmentul auto este al doilea ca importanta in acest top, generand o valoare de 1.320 de milioane de euro prin cei de la Dacia. Clasamentul continua cu sectorul bancar (489 de milioane de euro), petrol si gaze (418 milioane de euro), bere (283 de milioane de euro) si bunuri alimentare (210 milioane de euro).
Citeste si: Taxele si impozitele, cascadori ai rasului
Ultimele NOUTATI
Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?
Bucurie mare pe romanii care au rate la apartament in 2025. Anunt oficial de la Banca Nationala despre costul ratelor lunare
Partenerii nostri
Norme SSM pentru vizitatorii unei companii - ce demersuri vor face angajatorii?
Deducerea personala in 2025 - nivelul acesteia creste ca urmare a majorarii salariului minim
Suspendarea activitatii unei firme: Aspecte cheie de retinut
Tezaur 2025: Prima editie a programului debuteaza pe 13 ianuarie cu dobanzi de pana la 7,8% pe an
Este legal sa-ti fie fotografiat buletinul de catre politistii locali? Iata ce spune legea!
Acte necesare schimbare buletin
Sfaturi de baza pentru persoanele care vor sa deschida o afacere