Test rapid pentru orice intreprinzator: dvs. ati cumpara ceea ce vindeti?
vanzariantreprenori
Ati demarat o afacere. Aveti un produs sau un serviciu de vanzare. Si vreti sa va convingeti clientii ca ceea ce le oferiti este util, perfect functional, usor de utilizat si are pretul corect. Problema e ca n-o sa puteti niciodata sa-i convingeti (sau sansele sunt foarte mici) daca nu indepliniti in prealabil o anumita conditie. Despre ce este vorba?
Conditia de baza este ca dvs. insiva sa fiti convins ca ceea ce oferiti este intr-adevar util, perfect functional, usor de utilizat si are pretul corect.
Dvs. sunteti primul dvs. client. Poate ca suna ciudat, dar doar in calitate de client deja convins puteti convinge alti oameni sa devina la randul lor clienti.
E uimitor cati agenti de vanzari incearca sa-si comercializeze produsele fara ca macar sa le fi utilizat vreodata sau fara sa poata spune rapid, fara ezitari, cinci avantaje majore (avantaje, nu caracteristici) ale produselor lor. Agenti de vanzari care nu cunosc oferta concurentei sau tendintele in domeniu. Agenti de vanzari care pot fi usor pusi in dificultate de o intrebare relativ simpla a unui interlocutor ceva mai avizat. Ce sanse au acesti oameni de a obtine rezultate, de a aduce profit?
Si acum ganditi-va ca intre a fi intreprinzator si a fi agent de vanzari nu este absolut nicio diferenta. Niciuna. Afacerile nu inseamna altceva decat vanzari.
Din vanzari vin banii si pentru sediul luxos, si pentru echipamentele de lucru, si pentru masinile de serviciu, si pentru cursurile de pregatire in strainatate ale angajatilor. Vanzarile sunt totul.
Ca urmare, sansele dvs. de a reusi in calitate de intreprinzator sunt exact aceleasi cu sansele dvs. de a reusi in calitate de agent de vanzari.
Asadar:
• Utilizati produsul/serviciul pe care il comercializati?
• Puteti spune rapid cinci avantaje majore ale produsului/serviciului dvs.?
• Cunoasteti oferta concurentei si tendintele in domeniu?
• Va simtiti in stare sa faceti fata oricarei intrebari legate de produsul/serviciul dvs.?
• Pretul pe care il cereti este cel corect, prin prisma avantajelor aduse?
Trebuie sa puteti raspunde “Da” tuturor acestor intrebari inainte de a face cuiva o oferta. Singura intrebare mai sensibila este ultima, cea legata de pret, dar aici aveti posibilitatea sa verificati rapid daca pretul stabilit este sau nu cel corect - e suficient sa va intrebati urmatorul lucru: cat de dispus ati fi sa oferiti un discount?
Daca valoarea acestui discount este mica, de 5-7%, inseamna ca pretul stabilit este apropiat de valoarea corecta. Daca acceptati un discount mare, de 20-30%, discount pe care unii clienti chiar vi-l pot solicita, inseamna ca acceptati implicit ideea ca produsul/serviciul dvs., intr-adevar, nu merita pretul cerut initial. Altfel spus, aratati ca dvs. insiva nu sunteti prea convins de avantajele lui. Si-atunci cum sa-i convingeti pe altii?
Dvs. ati cumpara ceea ce vindeti? Puneti-va aceasta intrebare, raspundeti sincer (ca doar nu v-aude nimeni) si veti afla instantaneu cam ce sanse aveti cu afacerea dvs.
Citeste si: Intr-un conflict angajator-salariat, legea il protejeaza intotdeauna pe salariat. Uneori in mod aberant
Sursa foto: www.pexels.com