Studiu: Topul retelelor de telefonie mobila utilizate de antreprenori: Orange, Vodafone, Cosmote
studiurentrop & stratontopreteletelefonieantreprenori
Orange este reteaua de telefonie mobila cea mai utilizata in mediul antreprenorial (conform raspunsurilor a 44,5% dintre participanti). Intreprinzatorii care declara ca folosesc in principal reteaua Vodafone detin, de asemenea, o pondere semnificativa. Serviciile Cosmote ocupa locul 3 in optiunile respondentilor, potrivit studiului "Utilizarea serviciilor de telefonie mobila de catre intreprinzatorii privati din Romania", realizat de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton.
"Fara indoiala, studiul
"Utilizarea serviciilor de telefonie mobila de catre intreprinzatorii privati din Romania" este cea mai complexa cercetare realizata pana acum de divizia Market Research a grupului
Rentrop&Straton. Informatiile rezultate sunt o adevarata mina de aur pentru toti cei ce au legatura, direct sau indirect, cu aceasta piata puternic concurentiala", a declarat
George Straton, Presedinte Rentrop&Straton Group.
In opinia intreprinzatorilor romani, cel mai important criteriu care sta la baza deciziei de cumparare a serviciilor telefonice este puterea de acoperire in teritoriu a retelei. Alte criterii importante sunt tarifele pentru apeluri nationale (67,5%), reputatia companiei (67,4%), calitatea relatiilor cu clientii (66,9%) si ofertele promotionale (65,3%).
Intreprinzatorii acorda o mare importanta calitatii serviciilor de telefonie mobila. Aproape trei sferturi din acestia se declara multumiti de calitatea serviciilor oferite de operatorul de telefonie mobila furnizor si nu l-ar schimba daca s-ar pune problema de a reveni asupra deciziei de cumparare. Participantii la studiu se declara, de asemenea, multumiti si in ceea ce priveste diversitatea serviciilor si tarifele practicate de operatori. Studiul arata ca gradul de multumire scade in raport cu politica de informare a clientilor si cu programele de loializare oferite de furnizori.
Din lista selectiva de aplicatii oferita respondentilor ( internet mobil, MMS, jocuri si conferinte vocale), cel mai cunoscut este Internetul mobil. 29,3% din respondentii care utilizeaza internetul mobil fac acest lucru zilnic, iar 16,9% chiar de mai multe ori in fiecare zi. Potrivit studiului, peste doua treimi din participantii la studiu nu sunt de acord cu primirea mesajelor publicitare pe telefonul mobil, deoarece considera ca acestea nu isi ating scopul.
Chestionati si in legatura cu obligatia operatorilor de telefonie mobila de a inregistra datele convorbirilor telefonice si ale SMS-urilor si de a le stoca timp de sase luni, cei mai multi dintre participantii la studiu (70,3%) au declarat ca nu sunt de acord. La nivelul intreprinzatorilor privati, utilizarea telefoniei mobile se apropie de 100%. Doar 0,5% din respondenti nu beneficiaza de telefonie mobila. Abonamentul reprezinta tipul de serviciu de telefonie mobila cel mai utilizat in randul intreprinzatorilor privati (83%).
Cei mai multi intreprinzatori participanti la studiu (81,5%) utilizeaza serviciile de telefonie mobila in calitate de persoane fizice. Majoritatea respondentilor (77,1%) efectueaza peste cinci convorbiri telefonice zilnic, iar aproape jumatate din ei (47,9%) au peste 10 convorbiri telefonice pe zi. Durata medie unei convorbiri telefonice este intre 1 si 5 minute, conform participantilor la studiu (54,8%).
Doua treimi din persoanele chestionate afirma ca utilizeaza telefonul mobil, in primul rand, pentru a tine legatura cu familia si prietenii.
Studiul "Utilizarea serviciilor de telefonie mobila de catre intreprinzatorii privati din Romania" a fost realizat pe un esantion de 944 de respondenti, in perioada 17 decembrie 2011 – 10 ianuarie 2012, de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton.
Pentru mai multe informatii despre studiu:
Cristina Apopei - Project Manager, 021 3172587, cristinaa@rs.ro