Strategii Amazon gandesc asemenea unui Jules Verne contemporan
Una dintre putinele industrii care a avut de castigat de pe urma pandemiei este cea a comertului online. In acest an, oamenii au iesit mult mai putin din case si, de voie, de nevoie, au luat cu asalt aplicatiile care ofera posibilitatea de a comanda de la distanta produsele dorite. Cea mai solicitata companie de comert electronic a fost Amazon-ul lui Jeff Bezos, cel mai bogat om din lume.
Cifra de afaceri si profitul Amazon au inregistrat, in acest an, valori record. La fel de spectaculos a crescut si averea personala a lui Bezos.
Conform companiei americane de consultanta in management McKinsey, in anul care tocmai se incheie au fost livrate, in intreaga lume, 100 de miliarde de colete cu produse comandate online.
Din aceasta cifra uriasa, Amazon si-a adjudecat partea leului.
Succesul repurtat de Amazon in acest an i-a facut pe responsabilii companiei sa faca proiectii si strategii de business pentru viitor, in conditiile in care analistii estimeaza ca, la nivelul anului 2030 vor fi expediate, in intreaga lume, peste 200 de miliarde de colete comandate online.
Anual, gigantul Amazon depune, spre inregistrare, zeci de brevete la United State Patent and Trademark Office. Desigur, doar o parte dintre acestea ajung sa fie transpuse in practica, dar compania vrea sa se asigure, astfel, ca va fi in drept sa revendice paternitatea oricarei idei care ar putea fi de folos in viitorul comertului online.
Iata cateva dintre ideile pe care Amazon le-a depus spre brevetare in ultimii ani:
Construirea unui fel de parcari supraetajate pentru drone, asemanatoare unor stupuri, in marile aglomerari urbane pentru a scurta cat mai mult timpul de expediere a coletelor.
Marfurile ar urma sa fie aduse, ambalate, de camioane, iar dronele vor prelua coletele si vor zbura catre destinatar, urmand sa se intoarca la baza-stup.
O alta idee marca Amazon este construirea unei retele subterane de tuneluri pe unde ar urma sa circule, pneumatic, sau pe benzi transportoare, pana in puncte de livrare aflate in proximitatea clientilor, marfurile comandate.
Amazon a imaginat si o flota de dirijabile-depozit, care sa zboare pe un traseu prestabilit. In apropierea punctului de livrare, marfurile ar fi preluate de dronele de pe dirijabil si livrate clientilor.
Aceasta idee are doua avantaje: ar rezolva problema autonomiei limitate de zbor a dronelor, iar dirijabilele ar putea constitui un suport generos si original pentru expunerea mesajelor publicitare ale companiei.
Deoarece depozitele Amazon ocupa suprafete din ce in ce mai mari, compania a depus un brevet pentru construirea de depozite pe fundul marii.
Pentru a scurta durata de zbor a dronelor cu care se vor face livrarile si pentru a evita problemele care pot aparea la aterizarea/ decolarea acestora, Amazon a propus distribuirea din aer a coletelor, prin intermediul unor tobagane retractabile atasate dronelor.
Acestea si inca multe altele par a fi ideile unui Jules Verne contemporan. Care lucreaza la Amazon.
Sursa foto: maxpixels.net