Marile companii din zona telecom si-au declarat in prima parte a acestui an nemultumirile cu privire la conditiile initiale stabilite de statul roman pentru crearea retelei 5G. Spre exemplu, la inceputul anului, Grupul Telekom Romania transmitea prin vocea directorului general Miroslav Majoros ca ia in calcul chiar posibilitatea de a nu participa la licitatia pentru infiintarea retelei 5G in tara noastra. La acea vreme, Majoros acuza faptul ca prevederile OUG 114 au afectat conditiile impuse de statul roman pentru crearea retelei 5G. Mai mult decat atat, in luna martie, marii operatori din zona telecom au lansat un avertisment la adresa autoritatilor, prin care au transmis ca vor ataca OUG 114 la Curtea Constitutionala.
Guvernul a cedat in cele din urma si, la inceputul lunii iulie, a modificat procedura de atribuire a licentelor de telecomunicatii 5G. Conform noilor prevederi modificate, tariful de monitorizare nu poate depasi 2% din cifra de afaceri totala a furnizorilor de comunicatii si trebuie sa acopere numai costurile administrative ale autoritatii de reglementare in domeniu. Anterior, tariful de monitorizare fusese majorat de la 0.4% la 3% din cifra de afaceri totala a furnizorilor de comunicatii.
ANCOM, autoritatea de reglementare in domeniu, a recunoscut in prima parte a anului ca reglementarile prevazute in OUG 114 trebuie modificate pentru a putea lansa licitatia pentru licentele 5G. Bogdan Iana, vicepresedinte in cadrul institutiei, spunea, de exemplu, ca “fara modificarea ordonantei nu poate fi propus un pret de pornire al licitatiei”. Tocmai din acest motiv, specialistii din cadrul ANCOM au facut presiuni pentru ca OUG 114 sa fie modificata inainte de vacanta parlamentara din aceasta vara, lucru care s-a si intamplat in cele din urma.
ANCOM a publicat acum un proiect de act normativ prin care stabileste pretul minim pe care vrea sa il incaseze din licitatia pentru infiintarea retelei de telecomunicatii 5G in tara noastra. In proiect se arata ca “in combinatie cu blocurile de frecvente care fac obiectul licitatiei, suma preturilor de pornire este de 580 de milioane de euro”. Autoritatea de reglementare a propus pentru inceput o valoare de 45 de milioane de euro pentru un bloc pereche de 5 MHz (SDL) in banda de 700 MHz, respectiv de 11.25 milioane de euro pentru un bloc nepereche de 5 MHz in banda de 700 MHz.
In continuare, ANCOM a mai propus o valoare de 30 de milioane de euro pentru un bloc nepereche de 5 MHz in banda de 800 MHz, respectiv o valaore de 5 milioane de euro pentru un bloc nepereche de 5 MHz (SDL) in banda de 1.500 MHz. Apoi, pentru un bloc nepereche de 5 MHz in banda de 2.600 MHz a fost propusa o valoare de 6 milioane de euro, in timp ce pentru un bloc nepereche de 5 MHz in banda 3.400 - 3.490 MHz pentru perioada 2020 - 2025 a fost propusa o valoare de 6 milioane de euro. In cele din urma, ANCOM a mai propus o valoare de 3.5 milioane de euro pentru un bloc nepereche de 10 MHz in banda 3.400 - 3.800 MHz pentru perioada 2026 - 2035.
Ultimele NOUTATI
5 generatii in acelasi birou. Care sunt diferentele si ce au nevoie ca sa lucreze mai bine impreuna?
Optimizarea procesului logistic, costuri de ambalare mai mici, siguranta si sustenabilitate - 4 caracteristici importante pentru care companiile aleg hartia de umplutura de la Rogri
Partenerii nostri
Obligatiile angajatorului la stabilirea salariului. Prevederi legale si explicatiile specialistilor
Modificari in Codul Muncii - aspecte reglementate de Legea nr. 283/2024 si OUG nr. 156/2024
Procedura de angajare a unui gestionar. [Model] contract de garantie
E-Transport: Ce cuprinde Procedura Contabila pentru monitorizarea transporturilor
SAF-T: 28 februarie, primul termen-limita de depunere care vizeaza si firmele mici
Noua regula pentru functionarii publici: vor da teste scrise din legislatie in fiecare an!
Amenda GDPR pentru o firma care a divulgat informatii din actele de angajare ale unui fost salariat
Model Imputernicire Persoana Fizica: Ce trebuie sa contina si cum se foloseste