Tehnologia a revolutionat fiecare domeniu, procesul de recrutare de pe piata muncii suferind la randul lui modificari semnificative in ultimii ani. Digitalizarea din domeniul resurselor umane i-a facut pe multi specialisti sa le recomande candidatilor sa pregateasca un CV video in locul celui clasic. Un CV video nu numai ca te va diferentia de ceilalti candidati, dar iti va permite si sa iti dovedesti creativitatea si sa iti scoti in evidenta abilitatile.
Recrutarea virtuala a crescut in popularitate in special in ultimii doi ani, in contextul restrictiilor impuse de autoritati in vederea limitarii contactului intre oameni. Un sondaj recent realizat la nivel global a ajuns la concluzia ca nu mai putin de 65% dintre companii au angajat oameni in ultimii doi ani fara sa ii intalneasca fizic, tot procesul de recrutare facandu-se in mediul online.
LinkedIn a facut deja un pas in aceasta directie in 2021, oferindu-le utilizatorilor posibilitatea de a atasa paginilor lor de profil un scurt clip video de prezentare de 30 de secunde. Tot in 2021, si cei de la TikTok au demarat testarea unui instrument prin care companiile de peste Ocean pot recruta angajati, respectiv prin care oamenii isi pot gasi noi locuri de munca. Utilizatorii care au acces la aceasta functie pot posta CV-uri in format video pentru joburile disponibile pe platforma.
Un alt sondaj realizat de platforma LinkedIn in primavara anului trecut a aratat ca aproape 80% dintre recrutori considera ca importanta unui CV in format video a crescut. Totodata, 61% dintre acestia sustin ca un clip video ar putea inlocui in viitorul nu tocmai indepartat scrisoarea de intentie sau chiar CV-ul clasic.
Potrivit specialistilor, un CV in format video le ofera sansa candidatilor de a isi pune mai bine in valoare calitatile si de a se evidentia in fata angajatorilor si recrutorilor. Printr-o prezentare video, candidatul isi va putea demonstra abilitatile de comunicare si isi va putea pune in valoare personalitatea. In plus, un CV in format video reprezinta o forma dinamica de interactiune cu angajtorul, ceea ce inseamna ca sansele ca acesta sa se plictiseasca in timp ce citeste un CV sunt mult mai mici. La ora actuala, statisticile ne spun ca un angajator studiaza in medie un CV pentru mai putin de zece secunde!
Potrivit specialistilor, in mod ideal, un CV in format video ar trebui sa dureze intre 2 si 3 minute. Candidatul trebuie sa se prezinte si sa spuna de ce se condidera potrivit pentru jobul respectiv. Candidatii trebuie sa fie atenti sa aiba contact vizual in permanenta cu camera. De asemenea, trebuie acordata o importanta sporita limbajului nonverbal, mimica si gesturile putand spune uneori mai mult decat cuvintele!
Citeste si: Motivele pentru care MUNCA DE ACASA va incepe sa devina ISTORIE, de anul acesta
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si