Seful ANPC: E greu de spus cat de oneste sunt preturile de Black Friday. Deja avem reclamatii
black fridayreduceripromotiivinerea neagraanpc
Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a declarat, pentru Agerpres, ca e dificil sa se pronununte asupra corectitudinii ofertelor din aceasta perioada, si indeamna consumatorii sa fie foarte atenti la cumparaturile pe care le fac, mai ales daca este vorba despre magazine online.
Presedintele ANPC a spus ca pana la aceasta data, doar Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti-Ilfov a inregistrat 40 de reclamatii prin care se sesizeaza nerespectarea termenelor de livrare, anularea comenzilor si nerestituirea contravalorii produselor in termenul legal. "Procedurile de solutionare a acestor sesizari sunt inca in curs", a precizat Pirvu.
Important de mentionat este faptul ca ANPC se autosesizeaza inclusiv in cazul postarilor pe Facebook ale consumatorilor nemultumiti, precum si in cazul relatarilor din presa.
Intrebat cat de oneste apreciaza ca sunt preturile in timpul campaniilor Black Friday, in general, pe o scara de la 1 la 10, seful ANPC a raspuns: "E greu de spus".
"Important este ca practicile comerciale ale operatorilor economici sa fie legale si sa nu aduca atingere drepturilor consumatorilor, nici cu ocazia campaniilor de reduceri, nici in restul anului. Noi pentru acest lucru luptam in fiecare zi si va asigur, si pe dumneavoastra, si pe consumatori, ca suntem foarte atenti si vigilenti", a adaugat el.
Seful ANPC a precizat ca, avand in vedere experienta anilor trecuti, ANPC i-a avertizat pe consumatori prin comunicarile din presa si pe Facebook ca trebuie sa fie foarte atenti, pentru a se putea feri de eventuale practici comerciale incorecte.
ANPC ii sfatuieste pe consumatori, pentru cumparaturile online, sa verifice stocul existent si pretul afisat pe site, daca acesta este integral (contine sau nu TVA) si daca include costul de livrare. Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informatii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vanzare sau a conditiilor de livrare. Inclusiv modul in care acesta raspunde la intrebari ii poate oferi consumatorului indicii asupra seriozitatii vanzatorului.
Consumatorul trebuie sa stie ca, din momentul in care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de returna produsul in 14 zile fara a preciza vreun motiv. In acest caz, primeste inapoi banii in termen tot de alte 14 zile.