Secretul managerului ideal rezumat intr-o singura fraza
reguli managementmanager de succes
Managementul este o treaba extraordinar de sensibila si de-aceea nu e de mirare ca exista mii de carti si seminarii cu sfaturi despre cum sa te transformi intr-un manager ideal. Totusi, aceasta intreaga avalansa informationala poate fi rezumata in doar cateva randuri: a fi manager de succes inseamna sa reusesti sa armonizezi obiectivele personale ale angajatilor tai cu cele ale organizatiei pe care o conduci.
Exista un motiv specific fiecarui angajat pentru a merge la munca. Managerii care reusesc sa-si motiveze oamenii sunt cei care cunosc obiectivele fiecaruia dintre salariatii lor. In fiecare zi, ei nu fac altceva decat sa-si ajute oamenii in atingerea acestor asteptari.
Un adevarat lider intelege nu numai care sunt aceste motive, ci si modul cum se integreaza ele in viata salariatilor. Uneori, este nevoie de interventia managerului pentru a-si ajuta oamenii sa-si defineasca scopurile prioritare din viata. In momentul in care o persoana nu mai gandeste: "Muncesc din greu pentru a castiga bani", ci: "Trebuie sa muncesc pentru a fi capabil sa-i ofer fiicei mele accesul la o scoala care ii va da sansa de a face ceea ce-si doreste in viata", deja exista o mare diferenta in felul in care isi priveste slujba.
A intelege ca cineva poate veni la munca in scopul castigarii unei experiente necesare pentru derularea propriei sale afaceri candva, in viitorul apropiat sau indepartat (ca sa dam doar un exemplu), inseamna pentru manager a avea abilitatea de a vorbi pe limba acelei persoane. De asemenea, el ii va putea incredinta acelui salariat responsabilitati in aria sa de interes, reamintindu-i ca ceea ce face pentru companie se inscrie in directia atingerii scopurilor personale.
Liderii care reusesc sa-si ajute salariatii in atingerea propriilor tinte nu au niciodata probleme legate de motivarea acestora. Implinirea propriilor obiective este calea prin care ei sunt in permanenta motivati. Tot ceea ce are de facut managerul este sa gaseasca conexiunile intre scopurile personale si nevoile organizatiei.
Oricum, retineti ca a fi manager este, fara niciun dubiu, cea mai grea meserie din lume. Pentru ca, intr-adevar, a face un management de calitate este foarte greu – iti trebuie nu numai un anumit talent (in fapt o suma de abilitati native), ci si numeroase cunostinte de specialitate si, mai ales, o disponibilitate de a respecta, tu personal, anumite reguli.
Doar gratie acestor elemente vei reusi sa iti atingi scopul, anume sa gestionezi eficient munca oamenilor din echipa ta – oameni pe care probabil nu tu i-ai ales, pe care se poate intampla sa nu ii placi si care, poate, nu te prea plac nici ei la randul lor, dar pe care trebuie sa ii indrumi spre un final decent al zilei de lucru.
Sursa foto: www.pexels.com