S-a terminat povestea cu munca de acasa? Revenire puternica in birouri, din pacate

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
S-a terminat povestea cu munca de acasa? Revenire puternica in birouri, din pacate
S-a terminat povestea cu munca de acasa? Revenire puternica in birouri, din pacate
de Magda Florea la 29 Mai. 2024
Urmareste-ne pe Google News
munca remotemunca de acasasistem hibrid

Vesti proaste pentru angajatii care s-au indragostit de munca de acasa. Fenomenul pare sa fi ajuns la capat de linie.
 


 
Consultantii imobiliari vorbesc despre o revenire destul de puternica a angajatilor in birouri. "Sistemul de munca hibrid, care imbina activitatea de la distanta cu prezenta la birou pentru intreaga echipa, a ramas in practica multor companii si dupa incheierea pandemiei, dar numarul angajatilor care se intorc la birou este in continua crestere, observa consultantii din cadrul departamentului de Asset Services al Colliers Romania, care administreaza aproximativ 640.000 de metri patrati de spatii imobiliare, dintre care aproape 600.000 metri patrati reprezinta birouri", conform unei analize Colliers.
 

Tendintele actuale ale pietei muncii de la noi

 
"Un semn evident ca biroul este acum perceput nu doar ca un centru de cost, ci mai degraba ca un spatiu esential in care oamenii se pot conecta si sunt incurajati sa lucreze la capacitate maxima prin intermediul unor noi experiente legate de viata de birou este si aparitia unor noi pozitii in organigrama companiilor, precum cea de Workplace Experience Manager. De asemenea, o alta tendinta importanta este impunerea unui numar minim de zile de prezenta la birou de catre marile companii. Aceste constatari subliniaza importanta interactiunii umane si a culturii organizationale pentru motivatia angajatilor si indica si o modificare in abordarea echilibrului intre viata profesionala si cea personala”, subliniaza Oana Adjudeanu, Head of Business Operations Asset Services la Colliers Romania.
 
In prezent, Colliers are un total de peste 300 de chiriasi in cladirile pe care le administreaza in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara si Brasov, iar valoarea proprietatilor din portofoliu depaseste un miliard de euro.

Dupa o monitorizare atenta a proiectelor pe care le gestioneaza, consultantii Colliers observa o tendinta crescatoare a zilelor de lucru la birou. Mai exact, de la 40% in primul trimestru din 2023, numarul angajatilor care se prezinta si lucreaza in cladirile de birouri a crescut la aproximativ 55% in primul trimestru al lui 2024, incluzand in evaluare si zilele de luni si vineri, care influenteaza in mod semnificativ media prezentei in zilele de marti-joi. Aceasta evolutie se reflecta si in analiza traficului la principalele statii de metrou din Bucuresti, unde se remarca modificari semnificative ale fluxului la orele de varf catre si dinspre locul de munca.
 
"Organizam diverse evenimente destinate chiriasilor in cadrul mai multor proiecte pe care le administram, cum ar fi concursuri, ateliere, actiuni caritabile, workshop-uri educationale si expozitii. Am fost placut surprinsi sa observam nivelul de entuziasm al chiriasilor nostri si dorinta lor de a participa activ la crearea mai multor oportunitati de interactiune si intalnire la birou. 
 
Beneficiile directe pentru acestia sunt evidente - chiar si intr-un mediu de munca digitalizat si orientat spre lucrul de la distanta, interactiunile umane contribuie la mentinerea culturii organizationale, sporirea productivitatii si, cel mai important, cresterea retentiei angajatilor. Altfel spus, conexiunea pe care o avem cu colegii ne aduce o stare de bine si ne motiveaza sa ne prezentam la birou, chiar si atunci cand trebuie sa petrecem cel putin o ora in trafic”, completeaza Oana Adjudeanu, facand referire la un studiu recent la nivel global, care a evidentiat ca peste 40% dintre angajatii  intrebati de ce aleg sa vina la birou au raspuns ca pentru ei conteaza ce alti colegi mai sunt prezenti  in acea zi, iar peste 30% se orienteaza in functie de evenimentele organizate in cadrul companiei.
 
Colliers Romania ofera servicii de administrare aferente unor bugete anuale de peste 26 de milioane de euro, ajutand la optimizarea acestor cheltuieli pentru proprietarii care au ales sa externalizeze aceste servicii.  Contractarea de servicii de Asset Services subliniaza abordarea profesionala pe care dezvoltatorii si proprietarii de spatii de birouri si industriale o au in raport cu chiriasii lor, generand economii de scara si beneficii precum contributia semnificativa la implementarea angajamentelor de mediu, sociale si de guvernanta (ESG), dar si integrarea de soft-uri si aplicatii optimizate si raportarea unitara pe situatia financiara coroborata cu situatia operationala din site.
 
Divizia de Asset Services a Colliers are o abordare multidisciplinara pentru fiecare proiect, acoperind o gama vasta de activitati prin serviciile pe care le ofera. Mai exact, asigura un management operational si tehnic al cladirilor, acoperind totodata nevoile chiriasilor si asigurandu-se ca acestia isi indeplinesc obligatiile contractuale. In acelasi timp, compania ofera si servicii financiare pentru administrare (facturare, plati, cheltuieli si venituri, reconciliere), precum si raportare catre proprietari, asigurand legatura operationala dintre nevoile chiriasilor si cele ale proprietarilor.
 
Foto: freepik.com

 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Cosul de cumparaturi de Paste a golit buzunarele romanilor! Preturile sunt mai mari cu 40 la suta fata de 2024
Analize

Cosul de cumparaturi de Paste a golit buzunarele romanilor! Preturile sunt mai mari cu 40 la suta fata de 2024

today20 Apr. 2025
Cum arata seful ideal in viziunea romanilor?
Companii

Cum arata seful ideal in viziunea romanilor?

today20 Apr. 2025
Cum a ajuns euro sa ia fata dolarului american si sa devina preferatul investitorilor. Neincrederea din SUA ridica moneda europeana
Economie

Cum a ajuns euro sa ia fata dolarului american si sa devina preferatul investitorilor. Neincrederea din SUA ridica moneda europeana

today19 Apr. 2025
Romanii au scos banii de la ciorap si au imprumutat statul cu o suma record. Niciodata in zeci de ani nu s-a mai investit atat de mult in titluri de stat!
Economie

Romanii au scos banii de la ciorap si au imprumutat statul cu o suma record. Niciodata in zeci de ani nu s-a mai investit atat de mult in titluri de stat!

today19 Apr. 2025
Piata imobiliara fierbe. Locuintele se vand ca painea calda chiar si la Cluj, unde preturile bat capitala
Imobiliare

Piata imobiliara fierbe. Locuintele se vand ca painea calda chiar si la Cluj, unde preturile bat capitala

today18 Apr. 2025
Firmele se sufoca! Creste numarul societatilor comerciale care de-abia se descurca cu facturile si platile
Companii

Firmele se sufoca! Creste numarul societatilor comerciale care de-abia se descurca cu facturile si platile

today18 Apr. 2025
UniCredit si Alpha Bank isi unesc retelele de ATM: aceleasi comisioane pentru toti clientii
Financiar-Bancar

UniCredit si Alpha Bank isi unesc retelele de ATM: aceleasi comisioane pentru toti clientii

today18 Apr. 2025
Cea mai rapida reteta de cozonaci! Ingredientele pentru 2 cozonaci mari si modul de pregatire pas cu pas
Mananca sanatos

Cea mai rapida reteta de cozonaci! Ingredientele pentru 2 cozonaci mari si modul de pregatire pas cu pas

today18 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x