Conditiile de munca, interactiunea cu echipa din care face parte, comunicarea cu superiorii, salariul si bonusurile de performanta sunt doar cateva dintre motivele care pot determina un angajat sa ramana cat mai mult timp intr-o companie sau, din contra, sa isi caute un loc de munca mai avantajos.
O experienta placuta la un loc de munca nu este doar in avantajul angajatilor, ci si al angajatorului. Pe de o parte, pastrarea unui angajat care stie cum functioneaza compania si care isi poate desfasura activitatea fara probleme il scapa pe angajator de costurile pe care le implica formarea unui nou salariat. Pe de alta parte, munca in echipa nu este usor de realizat, de aceea, in momentul in care se formeaza un grup in interiorul unei companii, care stie sa fie productiv, angajatorul ar trebui sa faca tot posibilul sa il pastreze unit. Plecarea unui angajat poate destabiliza o echipa, drept urmare productivitatea poate scadea.
Retentia angajatilor sau pastrarea unor profesionisti in cadrul unei companii poate fi realizata prin imbunatatirea experientei personalului.
Unul dintre principalele motive pentru care un angajat paraseste o companie este un salariu prea mic pentru munca depusa si lipsa aprecierii din partea angajatorului. Un sistem de recunoastere a meritelor si de recompensare a angajatilor este esential in cadrul oricarei companii care isi doreste sa faca performanta. De la cresteri salariale bazate pe realizari specifice pana la beneficiile extrasalariale (tichete de masa, bonuri de vacanta, bonusuri de performanta etc), fiecare actiune prin care este recunoscuta munca angajatilor ii motiveaza pe acestia sa ramana productivi si sa nu isi cauta un alt loc de munca. Un card cadou este o metoda efcienta de a recompensa implicarea angajatilor. Acesta poate fi oferit atat pentru a marca un eveniment specific (ziua de nastere, ziua onomastica, Pastele, Craciunul), dar si ca un semn de apreciere pentru un lucru bine facut.
Interactiunea cu ceilalti angajati, precum si cu superiorii este importanta pentru bunastarea la locul de munca. Felul in care un angajat se intelege cu echipa alaturi de care lucreaza si modul in care un sef rezolva anumite probleme de comunicare si influenteaza interactiunea in cadrul grupului contribuie la scaderea fluctuatiei de personal.
In privinta comunicarii, cel mai important rol il are angajatorul. Abilitatile de comunicare sunt esentiale pentru un lider, dar, in aceeasi masura, obiectivitatea este o trasatura care nu trebuie sa lipseasca. Gestionarea conflictelor in asa maniera incat niciun angajat sa nu se simta discriminat, motivarea echipei pentru realizarea sarcinilor zilnice si atentia la nevoile tuturor sunt lucruri de care orice angajator ar fi bine sa tina cont pentru a avea un mediu de lucru productiv.
Spatiul de lucru trebuie sa fie unul adaptat nevoilor angajatilor. Fie ca lucreaza de acasa, fie ca merg zilnic la birou, salariatii trebuie sa isi desfasoare activitatea in conditii optime, astfel incat munca lor sa nu fie afectata. Un spatiu aerisit, luminat, cu mobilier ergonomic si conditii tehnice optime pentru desfasurarea activitatii contribuie la bunastarea angajatilor. Pentru ca o persoana petrece cel putin opt ore la locul de munca, este vital sa lucreze intr-un mediu prietenos.
Daca munca lor este apreciata si spatiul de lucru este adaptat nevoilor lor, angajatii vor ramane mai mult timp intr-o companie si astfel succesul acesteia va creste.
Sursa foto: ASDF_MEDIA/ Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si