Retailer gigant din Romania se extinde si angajeaza 2.100 de persoane
criza fortei de muncaangajarijobpenny marketlocuri de muncaretailer
In mijlocul unei crize de personal acute ce a pus stapanire pe piata muncii autohtone, Penny Market este in cautarea a 2.100 de persoane, care sa lucreze in cele 200 de noi magazine pe care le va deschide pana in 2025.
Desi piata fortei de munca din Romania se confrunta cu o criza de personal fara precedent, Penny Market are aspiratii mari: vrea sa isi extinda reteaua de magazine locale, deschizand inca 200 de locatii pana in 2025, pentru care are nevoie de 2.100 de angajati.
Pana in 2025, cand ne propunem sa atingem o retea de 400 de magazine, ar trebui sa crestem numarul noilor colegi cu aproximativ 2.100 de noi membri”, spun reprezentantii Penny.
Date fiind circumstantele nu tocmai prietetoase ale pietei fortei de munca, Penny Market a pus la punct o strategie pentru a gasi oamenii potriviti.
Compania investeste in relatia angajator - angajat
"Principalii piloni de crestere ai companiei sunt angajatii, carora incercam permanent, pe langa asigurarea unei remuneratii corecte, sa le punem la dispozitie si alte alte facilitati, bonusuri de performanta, de realizare, asigurare medicala privata care acopera toate tipurile de afectiuni etc. Investim totodata foarte mult in formarea lor profesionala, atat in ce priveste competenta tehnica, dar si in partea de soft skills”, descrie Daniel Gross, managing director al Rewe Romania, strategia companiei de motivare si dezvoltare a resursei umane din cadrul companiei prezente pe piata locala prin magazinele Penny Market.
"Programele de atragere de noi angajati, precum si cele de retentie si motivare a celor actuali sunt esentiale in dezvoltarea companiei; cum strategia deschiderilor de noi unitati este una pe termen lung, la fel este si cea legata de recrutare.
Astfel, Rewe incepe recrutarile inca din perioada studiilor liceale, numarandu-se printre pionerii unui program axat pe formarea duala, realizat in parteneriat cu Camera de Comert Romano-Germana. In 2015, compania a demarat un program educational prin care tinerii primeau la finalul studiilor certificate de calificare pentru meseria de comerciant vanzator marfuri alimentare si nealimentare, recunoscute atat in Romania, cat si in Germania.
Acesta a fost primul proiect educational dezvoltat de Penny Market impreuna cu Camera de Comert Romano-Germana, continuat cu Scoala de Carte si Meserii, incepand cu 2016.
Am inceput cu un proiect pilot, iar acum avem acoperite cinci orase unde sunt scoli pentru formare duala astfel incat sa ne putem pregati viitorii angajati si mai aproape de specificul businessului nostru, si de nevoile lor de dezvoltare”, descrie Gross programul.
Intr-un singur magazin Penny, lucreaza un numar mediu de 15 angajati. Compania va deschide, pana la finalul acestui an, aproximativ 20-25 de noi unitati.
Ce presupune campania Penny?
In cadrul proiectului, elevii pot opta incepand cu anul scolar 2017-2018 pentru scolarizare specializata in domeniul comerciant-vanzator. Pe toata perioada scolarizarii elevii beneficiaza de o bursa de 400 de lei (200 de lei din partea statului, 200 de lei din partea companiei).
De asemenea, elevii provin din cinci orase din Romania, mai exact de la Colegiul Tehnic Mircea cel Batran – Bucuresti, Liceul Economic Barbu A. Stirbey - Buftea, Colegiul Economic George Baritiu – Sibiu, Colegiul National Economic Andrei Barseanu – Brasov si Colegiul Tehnic Emanuil Ungureanu – Timisoara. La finalul fiecarui semestru, evaluarea se face pe baza unor examene si probe practice care se vor desfasura in cele 16 magazine Penny Market implicate in program.
La finalul celor trei ani de practica, elevilor li se va oferi posibilitatea de a deveni angajati cu drepturi depline in cadrul companiei
Penny Market asigura transportul si masa de pranz pe toata perioada stagiului de practica, care este premiat, in cazul celor mai buni dintre ei, cu un loc de munca in cadrul magazinelor.
Citeste si:
Un salariat roman va sustine 2,5 pensionari pana in 2040, iar pensiile se vor reduce cu 20%
Sursa foto: pexeles.com